بررسی تکنولوژی جدید لای فای LiFi

itbushehr s8skins 3

آی تی بوشهر:  بررسی تکنولوژی جدید لای فای  LiFi

فناوری جدید لای فای

نقش  ارتباط بی سیم در زندگی ما غیر قابل انکار و می توان گفت کاملا پررنگ و سرنوشت ساز است!

 

 

حال این ارتباط می تواند از طریق یک ارتباط ساده ریموت کنترل با تلویزیون خانگی شما باشد یا ارتباط  تلفن همراه شما با همکارتان از طریق بلوتوث جهت ارسال یک عکس یا ارتباط بسیار قوی و پرسرعت وای فای و انواع دیگر!

 

در این مطلب  قصد داریم به بررسی رقیب جدید وای فای یا بهتر بگوییم جایگزین آینده آن بپردازیم.

 

 

به زودی باید با وای فای خداحافظی کنید!!!

لای فای با سرعت شگفت انگیز جایگزین خوبی برای وای فای خواهد بود!

 

 

 

 

به نظر می رسد «لای فای» (LiFi) یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی وای فای باشد.

لای فای ( کوتاه شده ی اصطلاح Light Fidelity است)، برای انتقال اطلاعات به صورت بی سیم، از نور به جای امواج رادیویی استفاده می کند.

 

 

 

تولد لای فای

 

 

«هارالد هاس»، پروفسور دانشگاه ادینبورگ، جزو کسانی است که با جدیت روی این پروژه کار می کنند. عنوان لای فای را نخستین بار او به کار برد و حدود چهار سال قبل، در سخنرانی ای در چهارچوب سخنرانی های تِد، توجه بسیاری را به این موضوع جلب کرد. هاس به آینده خوش بین است و یکی از بنیان گذاران شرکتی به نام «پیور لای فای» است که روی محصولاتی بر مبنای لای فای کار می کنند.

 

 

 

 

 

خرید لای فای

 

البته لای فای همین الان نیز در اطراف ما وجود دارد.نمونه بارز آن ارتباط ریموت کنترل با تلویزیون هست که از طریق نور مادون قرمز  دیتا ارسال میکند.

با توجه به اینکه طیف نور قابل رویت 10 هزار بار بزرگتر از امواج رادیویی است باید انتظار سرعت انتقال داده بسیار بالاتری در بستر لای فای داشته باشیم.

به نظر می رسد لای فای بتواند مشکلات ارتباط وای فای از جمله افت سرعت هنگام اتصال چند کاربر به فرستنده وای فای و همچنین  به مخاطره افتادن سلامتی بدن توسط امواج رادیویی و … را تا حد زیادی حل کند.

 

لای فای (یا همان وای‌فای مبتنی بر نور) قول سرعت اتصال  100 برابر بیشتر نسبت به وای‌فای را به کاربران داده است.

این یعنی آخر رویا … تماشای فوتبال آنلاین بدون افت سرعت و  کیفیت Full HD   و سرعت دانلود فضایی و یک دنیای مجازی کاملا رویایی …

 

البته جایگزین کردن کامل  این تکنولوژی نوپا که به تازگی در حال راه اندازی هست با سیستم وای فای که همه سخت افزارها و تجهیزات و حتی لوازم خانگی و اداری با آن مچ شده اند،کار بسیار زمان بر و طاقت فرسایی خواهد بود.

 

 

باید منتظر بمانیم و آینده دنیای ارتباطات با تکنولوژی لای فای را هم نظاره گر باشیم.

 

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
5 1 رای
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
3
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx