جدیدترین لپ تاپ دل سری XPS با کانفیگ بی نظیر 2020

سری جدید لپ تاپ های ایکس پی اس دل  در سال 2020 معرفی شد 

بهترین لپ تاپهای قدرتمند و گرافیکی بی نظیر شرکت دل

مشخصات جدید این کامپیوترهای همراه شما را شگفت زده خواهد کرد. بدون تردید این مدل از لپ تاپ های شرکت دل در میان همه لپ تاپ های ویندوزی سرآمد و پرچمدار خواهد بود. در ادامه با بررسی و تصاویر این لپ تاپ ها با ما همراه باشید.

دل روز گذشته جدیدترین لپ‌تاپ‌های خود را معرفی کرد؛ بدین ترتیب این شرکت قصد دارد تغییراتی به‌نسبت بزرگ در لپ‌تاپ‌های محبوب خانواده‌ی XPS اعمال کند. مدل بازطراحی‌شده‌ی XPS 15 به‌همراه مدل جدید XPS 17 سرانجام از راه رسیدند تا دربرابر بهترین لپ‌تاپ‌های بازار قدعلم کنند. دل در مدل جدید لپ‌تاپ‌هایش برخی درگاه‌های پیشین را برای استفاده از USB-C کنار گذاشته و از صفحه‌نمایشی جدید با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ استفاده کرده است. 

این نخستین بار طی تقریبا پنج سال اخیر است که شاهد اعمال تغییراتی درخورتوجه در طراحی لپ‌تاپ XPS 15 هستیم. بدین ترتیب جدیدترین مدل از لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچ رده‌بالای دل به صفحه‌نمایشی ۱۵/۶ اینچ مجهز شده است که می‌تواند محتوای بصری را با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ به‌نمایش بگذارد. در این لپ‌تاپ همچنین از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل استفاده شده است. به‌علاوه برخی کانفیگ‌های دل XPS 15 جدید با کارت گرافیک GeForce GTX 1650 Ti Max-Q انویدیا در دسترس قرار می‌گیرند. 

نگاهی کلی به دل XPS 15 به‌ما نشان می‌دهد که حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ در تمامی طرفین کاهش پیدا کرده است تا درنهایت XPS 15 ظاهری مدرن‌تر پیدا کند. طی سال‌های اخیر لپ‌تاپ‌های سری XPS در بخش پایینی صفحه‌نمایش حاشیه‌ای به‌نسبت زیاد داشتند که موردانتقاد کاربران قرار گرفته بود. این حاشیه‌ی بزرگ در لپ‌تاپ‌های جدید از بین رفته است تا بتوانیم از لفظ «لبه‌ تا لبه» برای صفحه‌نمایش آن‌ها استفاده کنیم.

 

لپ تاپ دل سری 2020 ایکس پی اس از نیمرخ

 

دل برای نمایشگر تمام‌صفحه‌ی محصولات جدیدش از نام تجاری اینفینیتی‌اج (InfinityEdge) استفاده می‌کند. کاهش درخورتوجه حاشیه‌ی اطراف صفحه‌نمایش نه‌تنها XPS 15 را به کوچک‌ترین لپ‌تاپ ۱۵/۶ اینچ دنیا تبدیل کرده بلکه باعث شده است XPS 15 بتواند محتوا را با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ ارائه دهد. ناگفته نماند دل اوایل سال جاری میلادی نسخه‌ی جدید XPS 13 را با نمایشگر دارای نسبت تصویر ۱۶:۱۰ معرفی کرده بود. کاربر می‌تواند درصورت تمایل XPS 15 2020 را با صفحه‌نمایشی فول HD (معادل ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل) تهیه کند.

 

بااین‌حال امکان تهیه‌ی این لپ‌تاپ با صفحه‌نمایشی که وضوح آن بالاتر از 4K است (به‌طور دقیق‌تر ۳٬۸۴۰ در ۲٬۴۰۰ پیکسل) وجود دارد. در هر دو مدل از لپ‌تاپ XPS 15 وب‌کمی کوچک در بخش بالای صفحه‌نمایش جای گرفته است. دیدن وب‌کم در بالای صفحه‌نمایش اتفاق مثبتی است؛ زیرا امروزه شماری از تولیدکنندگان لپ‌تاپ به‌منظور کاهش هرچه بیشتر حاشیه‌ها مجبور شده‌اند وب‌کم را به درون دکمه‌ای اختصاصی در صفحه‌کلید منتقل کنند.

بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد این‌ وب‌کم‌ها به‌طور معمول زاویه‌ی دید مناسبی ندارند. استفاده از وب‌کم خوب امروزه اهمیتی دوچندان پیدا کرده است؛ زیرا در پی دنیاگیری  ویروس کرونا بسیاری از افراد به دورکاری مشغول هستند و به‌دفعات زیاد جلسات ویدئویی با همکاران برگزار می‌کنند.

دل می‌گوید قصد دارد قدرتمندترین کانفیگ مدل جدید XPS 15 را با پردازنده‌ی مرکزی ۴۵ وات Core i9 10885H اینتل، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه کند.

 

قدرتمند ترین لپ تاپ موجود در بازار

 

دل در XPS 15 دو درگاه USB-C سازگار با تاندربولت ۳، یک درگاه USB-C 3.1 و یک کارت خوان فول‌سایز SD جای داده است. دل تصمیم گرفته همان رویکردی را که برای XPS 13 جدید اتخاذ کرده بود برای XPS 15 نیز در نظر بگیرد؛ بر این اساس در مدل جدید XPS 15 شاهد درگاه‌های USB-A و HDMI نیستیم. دل برای استفاده از درگاه‌ پرکاربردتر و محبوب‌تر USB-C مجبور شده است درگاه‌های موردبحث را کنار بگذارد.

 

از بین رفتن درگاه‌‌های یادشده همچنین به این معنی هستند که XPS 15 ضخامتی کمتر نسبت‌به قبل دارد؛ طبق اطلاعات رسمی،‌ ضخامت این لپ‌تاپ به ۱۸ میلی‌متر می‌رسد. دل می‌گوید XPS 15 می‌تواند طولانی‌ترین عمر باتری را در بین تمامی لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچ بازار ارائه دهد. طبق اطلاعات رسمی، مدل مجهزبه صفحه‌نمایش فول HD می‌تواند با یک‌بار شارژ تا ۲۵ ساعت دوام بیاورد. عرضه‌ی مدل جدید XPS 15 دل از روز گذشته با قیمت پایه‌ی ۱٬۲۹۹/۹۹ دلار آغاز شده است.

 

dell xps 15 2020 مدلهای جدید لپ تاپ های با کیفیت دل

کیفیت و طراحی زیبا و ارگونومی بی نظیر در کنار بیشترین پوشش صفحه نمایش نسبت به قاب مانیتور

 

البته XPS 15 تنها لپ‌تاپ جدید دل به‌حساب نمی‌آید و این شرکت شب گذشته مدل ارتقاءیافته‌ی XPS 17 را نیز معرفی کرد. حدودا ۱۰ سال از عرضه‌ی نخستین لپ‌تاپ سری XPS 17 می‌گذرد؛ لپ‌تاپی که همان‌طور که از نامش پیدا است صفحه‌نمایشی ۱۷ اینچ دارد و بزرگ‌ترین عضو از خانواده‌ی XPS به‌حساب می‌آید. دل از مدل ۲۰۲۰ XPS 17 به‌عنوان قدرتمندترین لپ‌تاپ برند XPS در تاریخ یاد می‌کند.

دل تصمیم گرفته است در مدل ۲۰۲۰ XPS 17 همچون XPS 13 و XPS 15 از صفحه‌نمایشی بهره بگیرد که محتوای بصری را با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ به‌نمایش می‌گذارد. کاربر درصورت تمایل می‌تواند XPS 17 را در دو مدل تهیه کند که یکی از آن‌ها صفحه‌نمایشی فول HD (معادل ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل) دارد و دیگری به صفحه‌نمایشی مجهز شده است که وضوح آن از 4K هم می‌‌گذرد (۳٬۸۴۰ در ۲٬۴۰۰ پیکسل).

در مدل جدید XPS 17 نیز وب‌کم به بخش بالایی صفحه‌نمایش منتقل شده است. کاربر می‌تواند XPS 17 را نیز همچون XPS 15 در قدرتمندترین کانفیگ با پردازنده‌ی مرکزی ۴۵ وات Core i9 10885H اینتل، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تهیه کند. 

دل می‌گوید مدل ۱۷ اینچ XPS جدید را با یکی از دو کارت گرافیک مجزای GTX 1650 Ti Max-Q و RTX 2060 روانه‌ی بازار می‌کند که کارت دوم قدرت پردازشی بیشتری دارد. XPS 17 ضخامتی معادل ۱۹/۵ میلی‌متر دارد و مدل پایه‌ی آن ۲/۱۰ کیلوگرم است. بدین ترتیب XPS 17 2020 می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای آن‌دسته از کاربرانی باشد که دوست دارند ازطریق محصولی قابل‌حمل برخی از بازی‌های جدید را با کیفیت بالا اجرا کنند. پردازنده‌ی ۴۵ وات دستگاه می‌تواند به‌راحتی بسیاری از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین را پردازش کند. 

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
5 2 رای ها
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
2
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx