نسل جدید شورلت بلیزر خاطره انگیز
خودروی خاطره انگیز بلیزر در ib3.ir
تلنگری به صنعت خودروسازی داخلی و پیشرفت های منحصر در افزایش قیمت و کاهش کیفیت
طراحی شگفت انگیز و کیفیت باور نکردنی و احترام به جان و امنیت و رفاه مصرف کننده
نسل جدید خودروهای خارجی و با کیفیت را که میبینیم حتی در قاب تصویر هم لذت میبریم و اگرچه هرگز دستمان به این خودروها نخواهد رسید ولی تماشای چهره جدید و امکانات و تکنولوژی های به کار رفته در این خودروها حس خوبی به انسان القا می کند.
شورلت بلیزر خاطره انگیز قدیمی و جدید
از طرف دیگر هم وقتی به پشت سر نگاه میکنیم و صنعت خودروسازی داخلی را تماشا میکنیم چیزی جز کیفیت بسیار بد و طراحی های عجیب و غریب و به دور از استاندارد و افزایش قیمت باور نکردنی و در نهایت تبلیغات وسیع و منحصر جهت تطمیع مصرف کننده هیچ پیشرفت منطقی پیدا نمی کنیم!!!
خودروی خاطره انگیز بلیزر که بدون شک اکثر شما با آن خاطراتی دارید و چهره آن را به خوبی در ذهن بازیابی میکنید در چهره قدیمی و جدید به تصویر خواهیم کشید.
بلیزر نام آشنایی برای بیشتر علاقهمندان به خودرو در ایران است چراکه نسل اول این شاسی بلند در بازار ایران به فروش رسید و همچنان به عنوان یکی از محبوبترین کلاسیکهای بازار و یکی از معدود شاسی بلندهای کلاسیک شناخته میشود.
شورولت دو موتور متفاوت را برای بلیزر در نظر گرفته. موتور به کار رفته در نسخه پایه حجمی معادل 2.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و قادر است 193 اسب بخار قدرت و 255 نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور قدرتمندتر، حجم 3.6 لیتری دارد و 6 سیلندر است و قدرت آن به حداکثر 305 اسب بخار و گشتاور آن به 365 نیوتن متر میرسد. برای هر دو نسخه تنها یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک در دسترس است.
هر دو مدل به ویژگی خاموش-روشن کردن هوشمند موتور مجهز شدهاند که مصرف سوخت را به شکل چشمگیری کاهش میدهد. مدلهای چهار چرخ متحرک، از سیستم توزیع گشتاور بهره میبرند که در مواقعی که خودرو در حالت AWD نیست، قدرت را به چرخهای جلو انتقال میدهد. اما تریمهای بالاترRS و Premier از سیستم پیچیدهتر چهار چرخ متحرک AWD دو کلاچه استفاده خواهند کرد.
البته این تنها تفاوت تریمهای RS و Premier نیست بلکه شورولت تغییرات ظاهری دیگری هم در این تریمها اعمال میکند. به طوری که تریم Premierدر برخی بخشها از قطعات کروم بهره میبرد در حالی که در تریم RS قطعات مشکی رنگی دیده میشود.
شورولت برای طراحی کابین بلیزر هم سنگ تمام گذاشته و ما با یک خودرو کاملا مدرن روبهر هستیم. طراحی کابن با تمرکز بر راننده صورت پذیرفته و فضای بیشتری برای زانو راننده در نظر گرفته شده است. یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد دیده میشود و ورودیهای هوا شکلی مدور دارند. در اینجا هم میتوانید تاثیرپذیری طراحان بلیزر از کامارو را مشاهده کنید.
بلیزر برای نخستین بار از سیستم مدیریت فضای بار شورولت استفاده میکند که با استفاده از یک ریل و قطعات دیگر، فضای بار را به بخشهای مجزا تقسیم میکند تا شما دسترسی راحتتری برای قرار دادن وسایل کوچک داشته باشید. این ویژگی به صورت استاندارد برای تریمهای RS و Premier عرضه میشود.
به علاوه شورولت تصمیم گرفته بلیزر جدید را به ویژگیها و تکنولوژیهایی نظیر شارژ بدون سیم گوشی هوشمند، 6 پورت USB، باز کن خودکار صندوق عقب به صورت استاندارد برای نسخههای RS و Premier، کروز کنترل تطبیقی، و گرمکن اتوماتیک فرمان و نیز گرمکن و سردکن اتوماتیک صندلیها (که به وسیله ریموت کنترل، قابل مدیریت هستند) مجهز نموده است.
امید است با معرفی و ارائه تصاویر قدیم و جدید این خودروی بلیزر خاطرات شیرین در ذهن شما نقش بسته باشد.