معرفی و بررسی بازی فوتبال کامپیوتری PES 2019

pes 2019 barca ib3ir

بازی مشهور پی اس 2019 به تازگی رونمایی شده و شاید هنوز خیلی از گیمرها  از ارائه این بازی بی اطلاع باشند،این نسخه از پی اس پیش بینی می شود که  مرجع خوبی جهت چندین سال بازی فوتبال کامپیوتری خواهد بود.نقد و بررسی این بازی بسیار جذاب را از دست ندهید …

 

هنوز  در میان گیمرها بویژه فوتبال دوستان مجازی نوع تلفظ نام این بازی مورد اختلاف هست و عده ای این بازی را با عنوان پــــِس می شناسند و البته اکثریت بازی را با نام پی اس که همان تلفظ واقعی و بسیار شبیه به ماهیت بازی که مخفف Pro Evolution Soccer ادا میکنند.

معمولا از هر چند نسخه این بازی که هر ساله ارائه می شود یکی از نسخه ها بسیار مورد توجه قرار میگیرد و به اصطلاح میان گیمرهای فوتبال مجازی جا می افتد و پیش بینی ما از نسخه 2019 این است که تا چندین سال مرجع بازی فوتبال کامپیوتری خواهد بود.

pes 2019 barca ib3ir

بازی پی اس 2019 تصاویر و بررسی ها  تیم بارسا در پی اس 2019

 

کمپانی مشهور بازی سازی کونامی KONAMI  از سالها پیش اقدام با ساخت بازی کامپیوتری فوتبال کرده است که حدودا از سال 2006 نقطه عطفی در مجموعه بازیهای فوتبال کامپیوتری این شرکت بوجود آمد و PES 2006 یکی از نسخه هایی بود که با استقبال عمومی مواجه شد.بعد از آن نسخه های متفاوتی هر سال توسط این کمپانی ارائه شد که محبوب ترین و جا افتاده ترین نسخه های PES 2010  و PES 2013 و PES 2017 بودند که نسخه PES17 هنوز بسیار قدرتمند و مستمر بر روی کنسول های بازی و کامپیوتر و لپ تاپ ها در حال اجرا هست.

با توجه به تجربیاتی که در رابطه با نسخه های بازی PES وجود دارد و بازخورد هواداران و همچنین رفع باگها و اصلاحیه و پچ هایی که روی این بازی صورت می گیرد معمولا هر چند سال یکبار یک نسخه کامل از این بازی محبوب ارائه می گردد که اعتقاد ما بر این است نسخه جدید PES که مربوط به سال 2019 هست و البته کمی زودتر در سال 2018 ارائه شده یکی از قویترین و محبوب ترین نسخه های این بازی خواهد بود و سالهای سال مرجع بازی کامپیوتری فوتبال در ایران و جهان خواهد بود و این امر با چندبار بازی کردن این نسخه برای شما نیز بدیهی خواهد شد.

pes 2019 liverpool fc ib3ir

تیم لیورپول و محمد صلاح در بازی فوتبال کامپیوتری

 

PES 2019 با گرافیک خیره کننده خود و رفع باگهایی که در نسخه های گذشته وجود داشت و همچنین بهره گیری از هوش مصنوعی بسیار سرشار و کار کردن بر روی قدرت مانور دروازه بانان و مدافعان و همچنین آخرین بروزرسانی تیمهای تحت لایسنس خود گامی بسیار بزرگ در صنعت بازی فوتبال کامپیوتری برداشته است،البته ضعف هایی مانند عدم لایسنس تیمهای معروفی مانند بایرن مونیخ که با توجه به داشتن رقیبی مانند بازی FIFA طبیعی به نظر می رسد که نتواند همه تیمها را لایسنس کند.

هنوز هم عده زیادی بین بازی کردن با FIFA یا PES تردید دارند و عده ای گیم پلی فیفا را دوست دارند و پی اس را بچه گانه و در سطح پایین می دانند و عده ای به مانند خودم هربار که فیفا را نصب کرده اند وقتی گرافیک ضعیف ورزشگاه و چهره بازیکنان و حرکات ناموزون بازیکنان حین بازی را دیده اند پشیمان شده اند و سریعا این بازی را از سیستم حذف کرده و به بازی محبوب پی اس باز گشته اند !

بازیهای جدید با توجه به گرافیک و جزییات بسیار دقیقی که بر روی آنها اجرا می شود نیاز به اجرا بر روی سیستم های قدرتمند و حرفه ای دارند که از سخت افزار قدرتمندی استفاده کنند از جمه سی پی یو قوی و رم بالا و گرافیک قدرتمند که توان اجرای راحت این بازیها را داشته باشد البته تنظیماتی نیز وجود دارد که این بازی بر روی سیستم های متوسط نیز اجرا شود.

 

beckham in pes 2019 ib3ir

چهره واضح و باکیفیت دیوید بکهام در PES 2019

 

اگر بخواهیم وارد جزییات این نسخه از بازی بشویم و مقایسه ای با نسخه های قبلی داشته باشیم،کیفیت ری اکشن و چابکی  دروازه بانان بسیار بهبود یافته و مثل نسخه های قبلی نمی توان به راحتی توپ را به تور دروازه ها چسباند و همچنین مدافعان عملکرد بسیار بهتری دارند و دیگر از آن حرکات پا به توپ کلیشه ای با بازیکنان سرعتی مانند رونالدو یا مسی خبری نیست و به راحتی نمیتوان با حرکات انفرادی به دروازه نزدیک شد.

طبق بررسی های صورت گرفته در کل 11 قابلیت مهم به نسخه pes 2019 اضافه شده از جمله :قویتر شدن دروازه بانان،خارج شدن بازی از سبک فانتزی نزدیک تر شدن به واقعیت،موتور گرافیکی قوی و پیشرفته با ورژن جدید،گرافیک بسیار بهتر و پیشرفته تر در حالت روز برای بازی ،اضافه شدن حالت آب و هوای برفی ,اضافه شدن  اسطوره های جدید  در قسمت My Club از جمله   دیوید بکهام و فیگو و ادریانو و الیور کان و … بهبود ضربات چیپ و بهبود شوت های عمیق و اضافه شدن شادی های جدید و شبیه به واقعیت بازیکنان پس از به ثمر رساندن گل ،تاثیر انواع آب و هوا در نوع پاس دهی و شوت و دریبل  و ….  در مجموع میتوان گفت در این نسخه به بازخورد هواداران و منتقدان توجه بسیار خوبی صورت گرفته است.

از شواهد و قرائن کاملا پیداست که این نسخه بسیار محبوب خواهد شد و تا سالها بر روی کنسول های بازی و لپ تاپ ها و کامپیوترهای خانگی اجرا خواهد شد .

نشریات معتبر بررسی و امتیازدهی به بازیها نمرات خوبی را برای پی اس 2019 در نظر گرفته اند از جمله: 

نمره نشریه های معتبر به PES2019؛       IGN: 82     GamesRadar: 80       Gamspot: 90

 

اگر بخواهیم نقاط ضعف این نسخه را ذکر کنیم باید از گزارش های تکراری  و اضافه شدن گزارش های جدید مثل زبان عربی که اصلا جالب نیستند اشاره کنیم.البته گزارش عربی فوتبال بسیار جذاب هست و شور و هیجان بالایی دارد ولی در این گزارش که مربوط به PES هست تاخیر زیاد بابت گزارش و عدم هماهنگی گزارش با لحظات حساس بازی کاملا مشهود هست.لودینگ های بسیار طولانی در منوهای بازی و هنگام اجرای بازی هنوز آزار دهنده هست و همچنین عدم لایسنس تیم های لیگ های معتبر  که PES همیشه به لطف داشتن لایسنس تیم‌های باشگاهی کشور آرژانتین و یا لایسنس لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا  برتری خاصی نسبت به رقیب خود FIFA داشته است. اما امسال با سلب شدن امتیاز این بخش‌ها از بازی PES و اضافه شدن آنها به بازی FIFA قطعا دیگر بازی PES نمی‌تواند رقابت شانه به شانه‌ای با FIFA داشته باشد.

 

نکات جالب دیگری که در رابطه با نسخه 2019 باید اشاره کنم این هست که پاسها  به مانند نسخه های قبلی بسیار پرقدرت و دقیق نیستند و باید نسبت به نسخه های قبلی تلاش بیشتری کنید تا پاس شما به مقصد برسد و در پاسهای عمقی و تو در و پاسهای بلند این مورد کاملا مشهود است و نمیتوان چشم بسته پاس داد و انتظار داشت پاس  دقیقا به بازیکن مقصد برسد!

همانطور که قبلا گفتم این مورد شامل شوت زدن هم می شود و نمیتوان چشم بسته به دروازه شوت زد و انتظار داشت گل شود و دقت بیشتری نیاز هست مخصوصا شوت های پشت محوطه جریمه که به راحتی گل نمی شوند و نیاز به اشتباه مسلم دروازه بان یا زاویه بسیار دقیق به توپ دادن هست.

اگر تا به امروز بازی با نسخه جدید PES را تجربه نکرده اید  از همین حالا دست به کار شوید و با خرید قانونی نسخه اورجینال یا با زیرپاگذاشتن قانون کپی رایت که در  ایران یک امر بدیهی هست نسخه جدید این بازی را دانلود کنید و از تجربه بازی فوتبال کامپیوتری با دوستان و آشنایان لذت ببرید.جالب اینکه بازی فوتبال کامپیوتری برای قشر خاصی تعریف نشده و کوچک و بزرگ و حتی خود بازیکنان فوتبال هم تجربه این بازیها را دارند و بارها در حین بازی کامپیوتری مشاهده شده اند.تجربه بازی آنلاین با گیمرهای دیگر نقاط ایران و جهان را نیز فراموش نکنید که بسیار لذت بخش و  تحسین برانگیز خواهد بود.

 

در پایان توجه شما را به چند آموزش ویدیویی خوب در رابطه با ترفندها و راههای بهتر بازی کردن pes2019 جلب میکنم:

 

آموزش تمامی دریبل ها و حرکات نمایشی به طور کامل در PES2019

 

آموزش دریبل ها و حرکات نمایشی که ابتدا باید Auto Feint در تنظیمات دسته غیرفعال شود. این آموزش شامل کسانی است که با جوی استیک و شوک بازی میکنند، با تمرین زیاد و انجام درست جهت ها و درجه های ذکر شده به سادگی میتوانید حرفه ای بودن خودتون رو به حریفتون نشون بدین و به نوعی پیروز جنگ روانی در کنار بازی فنی باشید.

 


آموزش شوت حرفه ای(Advance) در PES2019

 

ابتدا باید در تنظیمات دسته عنوان Shot Type از Basic به Advance تغییر داده شود. در این حالت هم بهتر است که پلیر از جوی استیک استفاده کند چون در غیر این صورت فرق زیادی با حالت Basic نخواهد داشت. در این حالت شما میتوانید به تمامی نقاط دروازه با کمترین قدرت،ضربه بزنید که در نوع خود درصد تبدیل به گل بالایی خواهد داشت.

 


آموزش حرکت سریع و دریبلینگ پر سرعت در ضد حمله

 

آموزش ترفند Flash Sprint در ضد حملات با پاس های بلند با وینگر های چپ و راست هنگامی که تیم حریف در حمله است و خط دفاعی خود را جلو کشیده است، که بسیار کار آمد هست.

 


آموزش زدن انواع ضربات آزاد در PES2019

 

آموزش زدن انواع ضربات آزاد در PES2019 از جمله با کات داخل پا و بیرون پا، شوت سرکش، زمینی از زیر دیوار دفاعی، بدل کردن ضربه آزاد(نشان دادن یک منطقه و ضربه به یک منطقه دیگر) به صورت کامل برای همه کنسول ها

 


 

هرگونه ابهام یا سوال در رابطه با این بازی را در بخش نظرات یا در تالار گفتمان در مبحث بازیهای کامپیوتری با ما در میان بگذارید و قطعا پاسخ های خوبی دریافت خواهید کرد.

 

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
5 1 رای
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
8
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx