لانزادور سفینه فضایی لامبورگینی روی زمین
- IMAN
- خودرو
- 53 نظر
- 1402/05/29
لانزادور سفینه فضایی لامبورگینی روی زمین
لامبورگینی از خودروی سوپر اسپورت فول برقی و یک مگاواتی خود با الهام گرفتن از طراحی سفینه های فضایی رونمایی کرد.
لامبورگینی ساعاتی پیش چهارمین نسل از خودرو تمامبرقی خود را در قالب مدل مفهومی Lanzador بهنمایش گذاشت. لامبورگینی لانزادور خودرویی با ارتفاع نسبتاً زیاد از زمین است که چهار صندلی دارد و از لاستیک بزرگ ۲۳ اینچ استفاده میکند.
لانزادور اولین خودروی مفهومی تمامبرقی لامبورگینی نیست، چون این شرکت پیشتر در سال ۲۰۱۷ از مدلی مفهومی به نام Terzo Millennio رونمایی کرده بود؛ اما لانزادور جدیترین تلاش لامبورگینی برای هجوم به بازار خودروهای برقی محسوب میشود.
خودروساز بزرگ ایتالیایی فعلا به جزئیاتی مانند دامنهی حرکت، باتری، ظرفیت شارژ و حتی سرعت صفر تا ۱۰۰ اشاره نکرده اما گفته است که «اوج توان به بیش از یک مگاوات میرسد.»
یک مگاوات توان معادل ۱٬۳۴۱ اسببخار مکانیکی است تا لانزادور در بین لوسید ایر سفایر (۹۲۰ کیلووات) و تسلا رودستر (۱٬۱۰۰ کیلووات) قرار بگیرد.
چراغهای عقب که طراحی ششضلعی با سه چراغ LED دارند، تا حدی ما را یاد مدل Countach LPI 800-4 میاندازند. لاستیکهای ۲۳ اینچ غولپیکر لانزادور نیز به المانهای ششضلعی و پرههایی ویژه مجهز هستند.
لاستیکها باعث میشوند ارتفاع لانزادور از سطح زمین، بیشتر از اکثر خودروهای لامبورگینی باشد؛ اما لامبورگینی پیشتر با مدل Urus نشان داده بود که به این سبک طراحی علاقه دارد. ارتفاع سقف ۱٫۵ متر است تا Urus همچنان خودروی مرتفعتری نسبتبه لانزادور باشد، اما خودروی جدید لامبورگینی بهلطف لاستیکهای بزرگش میتواند از روی هر مانعی رد شود.
لامبورگینی ادعا میکند که راندن لانزادور تجربهای کاملاً جدید است. حسگرها و محرکهای پرتعداد این ابرخودرو به سیستم کنترل پویا کمک میکنند تا نرمترین تجربهی رانندگی را ارائه دهد. کامپیوتر الگوریتمیک لانزادور با دریافت داده از حسگرها، تجربهی رانندگی را در گذر زمان بهبود میدهد.
لامبورگینی از نایلون و پلاستیک بازیافتی و همچنین فیبر کربن بازسازیشده در بخشهایی از داخل خودروی جدیدش استفاده کرده است. چرم و پشم استفادهشده در لانزادور با انرژی تجدیدپذیر تولید شده است.
لانزادور برخلاف کانسپتهای قبلی لامبورگینی، پیشنمایشی از آیندهی این شرکت است. لامبورگینی قصد دارد در ابتدا نسخهی هیبریدی بنزینی-برقی خودروهای تمامبرقیاش را روانهی بازار کند و سپس سراغ عرضهی مدلهای تمامبرقی برود.
راننده و مسافر(که در بیانیهی لامبورگینی بهترتیب خلبان و کمکخلبان خطاب شدهاند) روی صندلی هیجانانگیزی مینشینند که با فومِ ساختهشده با چاپ سهبعدی عایق شده است. صندلیهای عقب را میتوان برای قراردادن چمدان و سایر وسایل، تا کرد. در بخش جلویی نیز محفظهی خاصی برای نوعی چمدان ویژه در نظر گرفته شده است.
تمایل بسیاری داریم نظر جناب آقای میرسلیم را در مورد این خودرو جویا شویم و تفاوتهای احتمالی با خودروی پراید یا 206 را برایمان بازگو کنند شاید هم بفرمایند تفاوت خاصی ندارد و ممکن است کابین این سفینه فضایی باعث ایجاد تجملات و احیانا احساس لذت بیش از حد منجر به گناه شود.
نظر شما چیست؟