گلکسی نوت 10 سامسونگ نقد و بررسی پرچمدار جدید

note10ib3

پرچمدار جدید گوشی های هوشمند سامسونگ با نام گالکسی نوت 10 امشب رونمایی شد.

وقتی نام سری نوت سامسونگ را می شنوید هم به یاد کیفیت بالای این سری می افتید و هم خاطره تلخ آتش گرفتن و پروژه شکست خورده نوت 7 در ذهن شما تداعی می شود.

پس از گذشت چند سال و چند مدل از سری نوت 7 حالا سامسونگ با …

مشخصات جدید گالکسی نوت 10 سامسونگ چیست

 

 

 

 

پرچمدار جدید گوشی های هوشمند سامسونگ با نام گالکسی نوت 10 امشب رونمایی شد.

وقتی نام سری نوت سامسونگ را می شنوید هم به یاد کیفیت بالای این سری می افتید و هم خاطره تلخ آتش گرفتن و پروژه شکست خورده نوت 7 در ذهن شما تداعی می شود.

پس از گذشت چند سال و چند مدل از سری نوت 7 حالا سامسونگ با بهترین پیشرفتها و بروز رسانیها گذشته تلخ سری نوت را در کنار علاقه مندان به فراموشی سپرده است.

 

مشخصات جدید گالکسی نوت 10 سامسونگ چیست

 

 

گلکسی نوت ۱۰ درست‌مانند برادر خود از خانواده‌ی اس ۱۰ از دوربین پشتی سه‌گانه‌ بهره می‌برد؛ با این تفاوت که مجموعه‌ی یادشده با چینشی عمودی در گوشه‌ی سمت چپ پنل پشتی جای دارد. دوربین سه‌گانه‌ی نوت ۱۰ از ترکیب دوربین اصلی و تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی در کنار دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی شکل گرفته است. دوربین اصلی در پسِ لنزی با دیافراگم دوگانه‌ی F/1.5 و F/2.4 در کنار لرزش‌گیر اپتیکال تصویر قرار دارد، دوربین تله‌فوتو لنزی با دیافراگم F/2.1 و لرزش‌گیر اپتیکال را مقابل خود می‌بیند و در نهایت دوربین اولتراواید از لنزی با زاویه‌ی دید عریض ۱۲۳ درجه و دیافراگم F/2.2 استفاده می‌کند.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس نیز از ترکیبی یکسان با برادر کوچک‌تر به‌عنوان دوربین پشتی بهره می‌برد؛ با این تفاوت که مجموعه‌ی سه‌تایی یادشده را حسگر ToF موسوم به DepthVision‌ برای جمع‌آوری اطلاعات عمق تصویر همراهی می‌کند. هر دو نسخه‌ی گلکسی نوت ۱۰ برای ثبت عکس‌های سلفی به دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لنز F/2.2، زاویه‌ی دید ۸۰ درجه و فوکوس خودکار اتکا دارند.

 

 

 

 

سامسونگ با فبلت‌های جدید سری نوت، بر فیلم‌برداری حرفه‌ای تمرکز ویژه‌ای دارد. گلکسی نوت ۱۰ اکنون علاوه‌بر عکس‌ها، قابلیت تار کردن پس‌زمینه در ویدیوها را نیز خواهد داشت. قابلیت دیگری نیز موسوم به Zoom-in Mic در نرم‌افزار دوربین وجود دارد که به‌موجب آن، بر صدای سوژه تمرکز می‌شود و نویز پس‌زمینه کاهش می‌یابد. حالت Super Steady نیز لرزش‌ها را حین فیلم‌برداری به‌میزان زیادی می‌کاهد.

کاربران گلکسی نوت ۱۰ می‌توانند با اپلیکیشن Video Editor ویدیوهای ضبط‌شده را نیز ویرایش کنند. کره‌ای‌ها اپلیکیشن Adobe Rush را نیز به‌صورت پیش‌فرض با فبلت‌های خود ارائه می‌دهند. گلکسی نوت ۱۰ دو قابلیت مبتنی بر واقعیت‌ افزوده موسوم به AR Doodle و 3D Scanner را نیز در اختیار کابر قرار می‌دهد؛ قابلیت نخست به شخص اجازه می‌دهد تا با قلم اس‌پن حین عکاسی روی سوژه‌ی خود طرحی را ترسیم کند و با استفاده از قابلیت دوم، امکان اسکن‌کردن اجسام مختلف و متحرک‌‌ساختن آن‌ها وجود خواهد داشت. 

 

جزییات کامل گوشی نوت 10 سامسونگ

 

 

 

گلکسی نوت ۱۰ در دو نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی LTE و 5G با حافظه‌ی رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد؛ درحالی که گلکسی نوت ۱۰ پلاس با حافظه‌های ذخیره‌سازی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی در کنار حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه‌ی LTE دو گوشی قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت را خواهد داشت؛ اما نسخه‌ی 5G به‌صورت تک‌سیم عرضه خواهد شد، ضمنا تنها گلکسی نوت ۱۰ پلاس امکان ارتقاء حافظه‌ی ذخیره‌سازی از طریق درگاه کارت حافظه را خواهد داشت.

انرژی مورد نیاز گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس با باتری ۳۵۰۰ و ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن‌ها تأمین خواهد شد. هر دو گوشی از فناوری شارژ Super Fast Charging پشتیبانی می‌کنند؛ اما نسخه‌ی کوچک با شارژر ۲۵ واتی و نسخه‌ی بزرگ با شارژر بسیار قدرتمند ۴۵ واتی عرضه خواهد شد. براساس ادعای کره‌ای‌ها، شارژر ۴۵ واتی نوت ۱۰ پلاس می‌تواند ظرف مدت ۳۰ دقیقه، شارژ موردنیاز برای یک روز کامل را تأمین خواهد کرد.

سامسونگ همواره با خانواده‌ی نوت، تمرکز بسیاری بر بهره‌وری کاربران داشته است و این موضوع در سری نوت ۱۰ با جدیت بیشتری دنبال می‌شود. همانند گذشته بخش عمده‌ای از تلاش‌های شرکت کره‌ای در افزایش بهره‌وری به قلم اس‌پن اتکا دارد. در گوشی‌های جدید کاربران می‌توانند به‌مدد قلم اس‌پن و اپلیکیشن Samsung Notes دست‌نوشته‌های خود را به متن تبدیل کنند و آن را در فرمت‌های مختلفی همچون مایکروسافت وُرد با دیگران به‌اشتراک گذارند.

قلم نوت ۱۰ همانند گذشته از فناوری بلوتوث کم‌مصرف (LE) بهره می‌برد، با این تفاوت که اکنون می‌توان از آن برای کنترل بخش‌هایی از گوشی با مجموعه‌ی قابلیت‌های Air استفاده کرد. کره‌ای‌ها با ارائه‌ی کیت توسعه‌ی Air، به توسعه‌دهندگان نیز اجازه خواهند داد تا قابلیت‌های کنترلی Air را به اپلیکیشن‌ها یا بازی‌های خود اضافه کنند. 

 

 

 

 

گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس به‌عنوان جدیدترین پرچمداران سامسونگ از قلم جدیدی بهره می‌برند که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؛ قلم S Pen جدید سامسونگ از ژست‌های حرکتی بدون نیاز به تماس با نمایشگر پشتیبانی می‌کند. این قلم از وجود ارتباط بلوتوثی بهره می‌برد که قادر است تا دستورهای صادر شده از طریق ژست‌های حرکتی را به گلکسی نوت ۱۰ انتقال دهد. 

قلم S Pen جدید سامسونگ از وجود حسگر ۶ جهته بهره می‌برد. همچنین باید به دو حسگر ژیروسکوپ و شتاب‌سنج تعبیه شده در این قلم اشاره کرد که امکان سنجش موقعیت و حالت قلم را فراهم می‌کند. ضمنا این سنسورها قادر هستند تا جهت حرکت قلم در دست کاربر را نیز تشخیص داده و از این‌رو شناسایی ژست‌های حرکتی را ممکن کنند؛ به‌عنوان مثال با استفاده از ژست‌های حرکتی قلم و کشیدن قلم در هوا به طرفین، بین انواع حالت‌های دوربین سوئیچ کرد. همچنین این قلم امکان ثبت پرتره را از خود کاربر فراهم می‌کند. ژست‌های حرکتی قلم محدود به اپلیکیشن‌های پیش فرض نبوده و می‌توان از آن در سایر اپلیکیشن‌ها از قبیل یوتیوب نیز استفاده کرد. 

 

 

 

همه امتیازات جدید نوت 10 سامسونگ را در بیانیه زیر که توسط شرکت سامسونگ صادر شده بخوانید و لذت ببرید :

 

 

 

طراحی هدفمند برای بهترین تجربه

کاربران گلکسی نوت به قدرت و طراحی دقیق این محصول علاقه‌مند هستند که صرفا به زیبایی و حس در دست گرفتن گوشی محدود نمی‌شود بلکه تجربه استفاده از آن را هم شامل می‌شود. هر بخش از گلکسی Note 10 زیبا، باریک و به شکلی طراحی شده که کاربر بتواند کل توجه خود را روی ایده‌ها، پروژه‌ها و محتواهای مهم متمرکز کند.

  • در دو اندازه: شرکت سامسونگ برای اولین بار گلکسی نوت خود را در دو اندازه عرضه کرده است تا کاربران بتوانند بهترین نسخه متناسب با نیازهای خودشان را انتخاب کنند. به این ترتیب گلکسی Note 10 درهای دنیای نوت را به روی کاربرانی باز می‌کند که قدرت قلم S Pen و نهایت بهره‌وری این محصول را در اندازه‌ای کوچک تر دوست دارند. گلکسی Note 10 با نمایشگر Cinematic Infinity خود با اندازه 6.3 اینچ کوچکترین نمونه نوت است که تا کنون عرضه شده در حالیکه گلکسی Note 10+ با نمایشگر Cinematic Infinity با اندازه 6.8 اینچی بزرگترین نمونه نوت تولید شده تا کنون است اما هنوز هم در دست گرفتن و کار با آن بسیار ساده است.

نمایشگر Note 10 بهترین نمایشگر تولید شده توسط سامسونگ تا امروز است. از ساختار فیزیکی تا فناوری بکار رفته در نمایشگر، همه چیز با هدف تجربه‌ای فراگیر از بازی، فیلم و برنامه‌های تلویزیونی برای کاربر طراحی شده است.

  • طراحی گوشه به گوشه: نمایشگر گوشه به گوشه Cinematic Infinity گلکسی Note 10 تقریبا بدون حاشیه است و برش داخلی صفحه نمایش برای دوربین سلفی هم بسیار ریز بوده و برای توازن طراحی در قسمت وسط قرار داده شده است. فراگیرترین نمایشگر سامسونگ، تجربه‌ای دلپذیر را در هر مرحله از تفکر، عمل، تماشا و خلق برای شما ایجاد می‌کند.
  • نمایشگری با بهترین کیفیت: گلکسی Note 10 مجهز به نمایشگر Dynamic AMOLED است که تا کنون چندین جایزه را هم از آن خود کرده است. این نمایشگر با داشتن تاییدیه HDR10+ و فناوری Dynamic Tone Mapping می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های شما را روشن‌تر از گوشی‌های قبلی گلکسی نوت نمایش داده و بازه بزرگی از طیف‌های رنگی را هم پشتیبانی می‌کند. موسسه UL یکپارچگی رنگ و روشنایی را تا 98% در نمایشگر گلکسی Note 10 تایید کرده است. قابلیت Eye Comfort در این نمایشگر بدون تاثیر گذاشتن بر کیفیت رنگ، میزان نور آبی را کاهش داده و تماشای صفحه را آسان‌تر می‌کند.

بیشترین بهره از هر لحظه

کاربران نوت اهمیت بسیار زیادی به بهره‌وری داده و گوشی‌شان را یک ابزار ضروری برای رسیدن به دستاوردهای بیشتر می‌دانند. گلکسی Note 10 فناوری‏های جدید و توانمندی‌های بیشتر را با هم تلفیق کرده تا این کاربران بتوانند به هر روشی که بیشترین بهره‌وری را دارند، کارهایشان را انجام دهند.

  • تبدیل دستنوشته به متن: گلکسی Note 10 یک قابلیت جدید و قدرتمند به قلم S Pen خود اضافه کرده است. به این ترتیب کاربران می‌توانند همزمان با برداشتن نوت بصورت دستنوشته در اپلیکیشن Samsung Notes آن را تبدیل به متن دیجیتالی کرده و با فرمت‌های مختلف از جمله Microsoft Word ذخیره کنند. همچنین می‏توانند متن خود را بزرگ یا کوچک کرده و یا رنگ آن را تغییر بدهند. خلاصه جلسات را می‌توان تنها با چند ضربه انگشت فرمت‌بندی کرده و با دیگران به اشتراک گذاشت به این ترتیب هر ایده ناگهانی که به ذهن‌تان برسد فورا تبدیل به یک سند قابل ویرایش می‌شود.
  • تحول قلم S Pen: گلکسی Note 10 هم از همان فناوری بلوتوث کم‌مصرفی در قلم خود استفاده می‌کند که در سری Note 9 معرفی شده بود اما حالا قابلیت کاربردهای Air به آن اضافه شده که به شما امکان می‌دهد بخش‌های خاصی از گوشی را با استفاده از علامت با قلم S Pen کنترل کنید. با عرضه SDK کاربردهای Air حالا برنامه‌نویسان می‌توانند کنترل‌هایی را ایجاد کنند که امکان کار با اپلیکیشن یا بازی با استفاده از علایم قلم S Pen را بدهد.

 

 

 

<

 

 

 

  • دکس سامسونگ برای کامپیوتر: قابلیت‌های دکس در گلکسی Note 10 بیشتر شده و حرکت بین گوشی و کامپیوتر یا مک برای کاربران ساده‌تر شده است. از طریق اتصال ساده USB می‌توانید فایل‌ها را براحتی بین دستگاه‌های مختلف جابجا کرده و با استفاده از موس و کیبورد، از اپلیکیشن‌های موردعلاقه‌تان استفاده کنید و در عین حال داده‌های اصلی را با استفاده از فناوری ناکس سامسونگ در امنیت کامل روی گوشی نگهداری کنید.
  • ارتباط با ویندوز: گلکسی Note 10 همچنین در قسمت Quick Panel خود دارای قابلیت Link to Windows است که با استفاده از آن و تنها با یک کلیک می‏توانید به کامپیوتر ویندوزی خود وصل شوید. به این ترتیب بدون نیاز به مراجعه به گوشی می‏توان نوتیفیکیشن‌ها را دیده، پیام دریافت کرده و پاسخ دهید و حتی عکس‌هایتان را بررسی کنید.

 

 

 

دوربین حرفه‌ای برای کاربران خلاق

چه تولیدکنندگان محتوا یا کاربران عادی، می‌توانند از گلکسی Note 10 به عنوان ابزاری پیشرفته برای گرفتن عکس‌ها و فیلم‌هایی شگفت انگیز استفاده کنند – پست‌ها یا استوری‌هایشان از دیگران بسیار متمایز شود. پرچمدار جدید سامسونگ با ترکیب فناوری و نرم‌افزار تصویربرداری، قدرت عکس‌برداری و فیلمبرداری با گوشی هوشمند را یک قدم به جلو برده است.

  • فناوری برتر در حوزه ویدیو: گلکسی Note 10 به کاربران امکان می‌دهد بدون انجام تنظیمات پیچیده، فیلم‌هایی حرفه‌ای بگیرند. در حالت Live Focus Video تشخیص عمق تصویر به شما امکان می‌دهد با تار کردن پس زمینه روی سوژه خودتان تمرکز کنید. قابلیت Zoom-in Mic نیز صدای سوژه را در کادر بیشتر کرده و نویز پس زمینه را کاهش می دهد تا صدا متناسب با سوژه شما تقویت شود. همچنین با استفاده از حالت Super Steady می‌توانید لرزش‌ها یا پرش‌هایی را که معمولا باعث تار شدن تصویربرداری‌های پرحرکت می‌شوند از بین ببرید، این قابلیت اکنون در حالت تصویربرداری هایپرلپس هم فعال شده تا بتوانید ویدیوهایی بدون پرش در این حالت بگیرید.
  • ویرایش ساده و سریع ویدیو: کاربران گلکسی Note 10 بعد از ضبط ویدیوی موردنظرشان می‌توانند فورا و از طریق همان گوشی ویدیو را ویرایش کنند. اپلیکیشن Video Editor را می‏توانید به همراه قلم S Pen استفاده کنید و به این ترتیب به جای ضربه زدن روی صفحه گوشی برای انتخاب یا ویرایش یک کلیپ، کاربر می‌تواند دقیقا لحظه موردنظر را برای ویرایش تعیین کند. برای کسانی که در حوزه تولید محتوا کار کرده و نیاز به کنترل بیشتر روی ویدیو دارند، اپلیکیشن Adobe Rush در گلکسی Note 10 می‌تواند مجموعه‌ای کامل و دقیق از ابزارهای ویرایش را در اختیار بگذارد که کاربرد آنها با توجه به استفاده از قلم S Pen از قبل هم دقیقتر شده است.
  • Screen Recorder: گیمرهایی که بازی‌هایشان را بصورت زنده پخش می‌کنند یا بلاگرهایی که ویدیوهای آموزشی تهیه می‌کنند، می‏توانند از اپلیکیشن Screen Recorder در گوشی گلکسی Note 10 استفاده کنند. به این ترتیب می‌توانید هرآنچه روی صفحه نمایش اتفاق می‌افتد را ذخیره کنید، در حالت تصویر در تصویر واکنش‏های خودتان را به آن اضافه کنید و حتی با استفاده از قلم S Pen روی تصویر یادداشت بنویسید که این کار ویدیوها را جذاب‌تر و تعاملی‌تر می‌کند.
  • 3D Scanner و AR Doodle: گوشی گلکسی Note 10 نسخه بسیار پیشرفته‌ای از AR و توانایی‌های سه بعدی را در دوربین خود اضافه کرده است. پرچمدار جدید سامسونگ علاوه بر دوربین فوق عریض، مجهز به یک وسیله بسیار جدید برای تولیدکنندگان محتوا است. با استفاده از AR Doodle شما می‌توانید هر طرح یا تصویر انیمیشنی را با قلم S Pen گوشی روی عکس‌های خودتان بکشید. اسکنر سه بعدی نیز یک قابلیت فوق العاده است که برای اولین بار در سری نوت عرضه شده است. با استفاده از این توانایی، دوربین تشخیص عمق گلکسی Note 10 می‌تواند از هر شیی اسکن گرفته و فورا آن را به یک رندر سه بعدی متحرک تبدیل کند.
  • Night Mode: کاربران در خیلی از موارد در محیط‌های کم‌نور از خودشان عکس می‌گیرند. مثلا در زمان خوردن شام یا در کنسرت یا وقتی از صحنه‌ای در غروب خورشید لذت می‌برند. با اضافه شدن حالت شب (Night Mode) به دوربین سلفی گلکسی Note 10 کاربران می‏توانند بدون توجه به میزان روشنایی محیط، سلفی‌هایی بسیار واضح بگیرند.

 

همه مشخصات جدید گلکسی نوت 10 سامسونگ با جزییات کامل

 

 

 

 

قدرتی بی‌رقیب برای کاربران پرکار

هواداران نوت از گوشی‌شان برای انجام هرکاری استفاده می‏کنند و گستره این کارها صرفا به فعالیت‌های روزمره محدود نمی‏شود و پیگیری پروژه‌های بزرگ مثل امور تجاری، ویرایش ویدیو برای کانال‌های اجتماعی، خلق تصاویر زیبا با استفاده از قلم S Pen را هم شامل می‏شود. حالا گلکسی Note 10 مجهز به سخت‌افزار و قابلیت‌های پیشرفته‌ای شده است که انجام همه این کارها را برای شما ممکن می‏کند:

  • شارژ فوق سریع: گلکسی Note 10+ با داشتن قابلیت شارژ سیمی 45 واتی، تنها با 30 دقیقه شارژ یک روز کامل کار می‌کند.
  • اشتراک شارژ بی‌سیم: اشتراک شارژ بی‌سیم هم به سری نوت اضافه شده است. حالا کاربران می‌توانند ساعت گلکسی Watch، هدست‌های گلکسی Buds یا دیگر دستگاه‌های مجهز به فناوری Qi خود را با استفاده از گوشی گلکسی Note 10 شارژ کنند.

 

 

 

  • بازی: با سنگین شدن گرافیک و نیاز پردازشی بازی‌های موبایلی، داشتن یک تجربه عالی از بازی با موبایل نیازمند گوشی با بهترین توانایی‌هاست. گوشی گلکسی Note 10 دارای باریک‌ترین سیستم اتاقک خنک‌کننده دنیاست که بهترین عملکرد را در زمان بازی داشته و در عین حال باعث می‏شود گوشی همچنان باریک و زیبا طراحی شود. حالت Game Booster در گوشی گلکسی Note 10 با استفاده از هوش مصنوعی عملکرد و مصرف باتری را بسته به نوع بازی شما تنظیم می‌کند. در عین حال با استفاده از خدمات استریم P2P به نام Play Galaxy Link در گوشی گلکسی Note 10، شما می‌توانید بازی را که روی کامپیوتر خانگی‌تان در حال انجامش بودید، دقیقا از همان جایی که آخرین بار روی کامپیوتر بازی کرده‌اید، روی گوشی‌تان ادامه داده و به این ترتیب بدون نیاز به ذخیره‌سازی محلی، بازی‌ موردعلاقه‌تان را در حال حرکت هم ادامه دهید.
  • سرعت فوق سریع: سری گلکسی Note 10 از هر دو اتصال LTE و 5G پشتیبانی کرده و کاربران می‌توانند از بالاترین سرعت موجود ارایه شده توسط اپراتور خود لذت ببرند. نسخه گلکسی Note 10+ 5G قدرت نسل آینده شبکه‌ را بصورت کامل برای استریم ویدیوهای با کیفیت بالا، دانلود فوق سریع محتوا، استریم زنده بازی‌هایی با گرافیک سنگین در اختیار شما قرار می‌دهد. گوشی گلکسی Note 10+ 5G امکان انجام فوق سریع تمام کارها را برای ما فراهم کرده و به این ترتیب روش ما برای ارتباط با خانواده و دوستان و یا مصرف محتوا را تغییر می‌دهد.

دروازه‌ای به اکوسیستم گلکسی

گلکسی Note 10 مغز اکوسیستم گلکسی است که مجموعه‌ای از بهترین محصولات و خدمات را شامل شده و تجربه عالی از زندگی متصل و راحت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دستگاه‌های پوشیدنی مانند ساعت گلکسی Watch Active 2 و تبلت‌هایی مانند گلکسی Tab S6 همه کاربران را در هر جایی حتی در حال حرکت، به اینترنت متصل نگه می‌دارد.

خدمات سامسونگ نیز با اتکا به محصولات تجربه‌ای متصل و راحت، از جنس گلکسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خدمات Samsung Pay امکان پرداخت سریع را برای شما فراهم کرده، اپلیکیشن Samsung Health نیز به کاربران کمک می‌کند با رهگیری فعالیت‌های روزمره، به اهداف خودشان در حوزه سلامت و تناسب اندام دست پیدا کنند. فناوری Samsung Knox هم با امنیتی در حد فناوری‌های نظامی، از داده‌های شما حفاظت می‌کند. پلتفرم هوشمند سامسونگ به نام Bixby هم در همه جا در کنار شماست تا زندگی ساده‌تر، منظم‏تر و متصل‏تری داشته باشید.

عرضه گلکسی Note 10.

گوشی‌های گلکسی Note 10 و Note 10+  در رنگ‌های مشکی، سفید و Aura Glow عرضه خواهد شد.

 

 

 

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
0 0 رای ها
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
2
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx