گالکسی نوت 9 سامسونگ رونمایی شد

پس از کش و قوس های فراوان و اتفاقات عجیب و غریب گذشته در رابطه با سری های نوت سامسونگ بالاخره شاهد یک مدل از گوشی های نوت با امکانات و قابلیت های خوب از جمله باطری بسیار قوی 4000 میلی آمپری خواهیم بود در ادامه مطلب  با ما باشید

رونمایی از گالکسی نوت 9 سامسونگ با امکاناتی بسیار جالب 

قلم مجهز به فناوری بلوتوث از امکانات جالب توجه و البته از نظر ما در طولانی مدت کم کاربرد خواهد بود.

 

گالکسی نوت 9 سامسونگ نقد و بررسی

 

نقد و بررسی گالکسی نوت 9 سامسونگ بلافاصله بعد از رونمایی جهانی 

 

 

تفاوت ظاهری خاصی میان نوت 8 و نوت 9 مشاهده نمیگردد مگر در محل حسگر اثر انگشت که به زیر دوربین ها منتقل شده است و البته سنسور اثر انگشت میتوانست بسیار زیباتر از این باشد.

 

قطر نمایشگر نوت 9 با افزایشی ۰.۱ اینچی نسبت به نسل پیشین، اکنون به ۶.۴ اینچ می‌رسد، این نمایشگر همانند سایر پرچم‌داران کره‌ای‌ها از پنل Super AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۹۶۰ پیکسل بهره می‌برد. ما در رویارویی اولیه‌ی خود با Galaxy Note 9، درست‌مانند آنچه با سری گلکسی اس ۹ تجربه کرده‌ بودیم، از رنگ‌های زنده و روشنایی فوق‌العاده‌ی نمایشگر این گوشی هوشمند، بسیار رضایت داشتیم. سامسونگ اسپیکرهای استریویی را نیز با پشتیبانی از Dolby Atmos در پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته است تا بدین ترتیب، تجربه‌ی چندرسانه‌ای کم‌نظیری را در اختیار علاقه‌مندان سری نوت قرار دهد.

دوربین هم از لحاظ فاکتورهای فیزیکی هیچ تغییری نداشته فقط بهبود نرم افزاری داشته است.

 

در کنار دوربین بهبودیافته، قلم‌ اس‌پن نیز تغییراتی را به‌خود می‌بیند، این قلم اکنون به‌مدد ماژول بلوتوث کم‌مصرف خود، می‌تواند نقش یک کنترلر را برای ثبت عکس و جابه‌جاشدن بین اسلاید‌ها را نیز ایفا کند. سامسونگ کیت توسعه‌ای را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد که به‌موجب آن، امکان بهره‌گیری از ماژول بلوتوث در اپلیکیشن‌های مختلف فراهم خواهد شد؛ بنابراین باید در طولانی‌مدت باید کارایی قابلیت‌ جدید اس‌پن را سنجید.

 

رنگهای زیبای گالکسی نوت 9

گالکسی نوت 9 در رنگهای زیبایی رونمایی شده و  همچنین برای اولین بار رنگ قلم اس پن نیز متفاوت و متنوع خواهد بود.

گلکسی نوت ۹ درست‌مانند گلکسی اس ۹ از اسپیکر‌های استریویی بهره می‌برد که توسط AKG تنظیم شده‌اند و با پشتیبانی از Dolby Atmos، تجربه‌ی صوتی فراگیری را برای کاربر به‌ارمغان می‌آورند. پرچم‌دار جدید سامسونگ، بدنه‌ای مستحکم و مقاوم دارد؛ به‌طوری که کره‌ای‌ها موفق به دریافت گواهی IP68‌ برای آن شده‌اند.

 

 

یک تغییر بزرگ در این زمینه مربوط به Samsung DEX می‌شود. پیش از این برای استفاده از سامسونگ دکس، نیاز به یک دستگاه دیگر داشتید تا بتوانید گوشی خود را به مانیتور وصل کرده و تجربه کاربری دسکتاپ داشته باشید. اکنون اما نیازی به دستگاه دیگری نیست و تنها با یک کابل می‌توانید گوشی خود را به مانیتور وصل کرده و از سامسونگ دکس استفاده کنید. همچنین دستیار هوشمند Bixby نیز به نسخه ۲ بروزرسانی شده و قابلیت‌های جدیدی به این دستیار هوشمند اضافه شده است.

 

مقایسه نوت 9 با نوت 8 گالکسی

مقایسه کلی گالکسی نوت 9 با نوت 8 نسل پیشین خود:

بخش پایینی هر دو مدل خالی از هرگونه دکمه و سنسوری بوده و سامسونگ همچنان موفق به قرار دادن اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر نشده و آن را روی قاب ‌شیشه‌ای پشت دستگاه قرار داده است. روی قاب پشتی نوت 9 مانند نوت 8 شاهد قرار گیری یک محفظه مشکی رنگ هستیم که به صورت افقی در این بخش از دستگاه قرار گرفته است. تنها تفاوتی که در این قسمت میان این دو گوشی ایجاد شده، به محل قرار گیری سنسور اثر انگشت مربوط می‌شود. در نوت 8 سنسور اثر انگشت کنار دو لنز دوربین درون محفظه افقی قرار گرفته، این در حالی است که سامسونگ در نوت 9 این اسکنر را از محفظه خارج کرده و آن را پایین دو لنز دوربین قرار داده است.

با خارج شدن حسگر اثر انگشت از محفظه دوربین و بیشتر شدن فاصله آن با لنزها، دیگر خبری از لمس اشتباه دوربین نخواهد بود و دسترسی به اسکنر برای کاربر از آنچه در نوت 8 دیده بودیم، آسان‌تر شده است.

 دوربین یکی از بخش‌هایی است که سامسونگ در آن تغییراتی را نسبت به نسل قبل ایجاد کرده است. با وجود اینکه نوت 9 و نوت 8 هر دو از دوربین دوگانه با رزولوشن‌های یکسان بهره می‌برند، اما از نظر گشودگی دیافراگم و تکنولوژی استفاده شده در این زمینه، با هم متفاوت هستند.

سامسونگ لنز اصلی دوربین گلکسی نوت 9 را به فناوری دیافراگم دوگانه مجهز کرده و کاربر می‌تواند با استفاده از آن در شرایط نوری مختلف، یکی از دو حالت f/1.5 یا f/2.4 را انتخاب کند. این در حالی است که لنز اصلی دوربین در نوت 8 گشودگی دیافراگم ثابت f/1.7 دارد. هر دو گوشی از نظر ویژگی‌های لنز دوم به هم شبیه هستند و مشخصات یکسانی دارند.

 

 

گلکسی نوت 9 از نظر صدا و ویژگی‌های صوتی بهتر از نوت 8 ظاهر شده است. روی این فبلت جدید بر خلاف نسل قبل، شاهد قرارگیری اسپیکر استریویی هستیم که با همکاری AKG ساخته شده و صدا را با عمق بالایی به گوش کاربر می‌رساند. Dollby Atmos که یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های نرم افزاری در حوزه صدا بوده، در گلکسی نوت 9 حضور داشته و در خروجی صدای اسپیکر و هدفون تاثیر بسزایی گذاشته است.

در این بخش از مقایسه نوت 9 با نوت 8 به تفاوت هر دو مدل از نظر قدرت باتری می‌پردازیم. روی گلکسی نوت 8 یک عدد باتری 3300 میلی آمپر ساعتی قرار گرفته که با توجه به اندازه نمایشگر و مشخصات سخت افزاری، برای یک روز کامل و کاربری نه‌ چندان سنگین، جوابگوی نیازهای کاربر خواهد بود.

در مقابل گلکسی نوت 9 به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که نسبت به نسل قبل، افزایش ظرفیت بالایی داشته و قدرت بیشتری دارد.

هر دو مدل از فناوری شارژ سریع بهره می‌برند و کاربر می‌تواند با سرعت بالا دستگاه را فول شارژ کند.

 قلم به عنوان یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های موجود در سری نوت محسوب می‌شود. مانند نسل‌های قبل، سامسونگ S Pen را همراه با نوت 9 به کاربر ارایه می‌‌کند و قابلیت‌های متعددی را از این طریق در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این قلم هوشمند نسبت به آنچه در نوت 8 دیده بودیم، پیشرفت فراوانی داشته و امکانات جذابی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

S Pen در نوت 9 برخلاف نسل قبل، به بلوتوث مجهز شده و از این طریق قابلیت‌هایی مانند کنترل گوشی از راه دور، دسترسی به اپ‌ها، عکاسی و مواردی از این قبیل را در کنار توانایی‌های نوت برداری هوشمندتر، به کاربر ارایه می‌کند.

 

حالت جالب دوربین های نوت 9 و قطر متفاوت آنها

حالت جالب دوربین های نوت 9 و قطر متفاوت آنها و تعبیه سنسور اثر انگشت در جای مناسب تر نسبت به نوت 8

 

 

 

 

اولین ویدیوی رسمی بعد از رونمایی نوت9 سامسونگ در وب سایت و کانال آپارات آی بی تری:

 

 

اطلاعات دیگر درباره گالکسی نوت 9 به زودی با بررسی های بیشتر ارائه میگردد:

ضمنا هر سوال یا ابهامی در رابطه با این گوشی داشتید در بخش نظرات پاسخگوی شما خواهیم بود.

 

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
0 0 رای ها
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
2
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx