وبکم جدید در دست ساخت مایکروسافت با کیفیت خاص

webcib3ir

وب کم یک وسیله جانبی برای کامپیوترهای قدیمی و به تازگی از ملحقات کنسول های بازی  است که در جهت استفاده بر روی سیستم های قدیمی با کیفیت VGA خاطرات زیادی با وب کم داریم،نسل های جدید وب کم با تکنولوژی و کیفیت های خاص تفاوت فراوانی با نسلهای اولیه دارد که بررسی آن را پیش روی داریم:

 

 

 

وب کم های نسل جدید با کیفیت بالا و تشخیص ژست های حرکتی برای کنسول های بازی کاربرد بیشتری نسبت به کامپیوترها و لپ تاپ ها و سایر سیستم های کامپیوتری دارند زیرا استفاده از سیستم های کامپیوتری خانگی به مانند قدیم همراه با وب کم بدیهی نیست و لپ تاپ ها نیز وب کم کوچکی در قاب ال سی دی خود تعبیه کرده اند و  گوشی های موبایل نیز دوربین سلفی دارند و در کل به مانند سابق استفاده از وب کم فراوانی ندارد!

 

البته چند سالی است که مایکروسافت با ارائه نسل های جدید وب کم با کیفیت بالا جهت سیستم ها و مخصوصا کنسول های بازی نوآوری هایی در این زمینه داشته است:

طبق خبرهای رسیده مایکروسافت قصد دارد در سال ۲۰۱۹ وب‌کم‌های جدیدی را برای کنسول بازی ایکس باکس وان و سیستم‌عامل ویندوز 10 تولید کند.

 

وب کم های جدید  و باکیفیت تشخیص ژست حرکتی

 

این وب‌کم 4K، در کنار ایکس باکس وان، شرایطی مانند دستگاه کینکت را به وجود می‌آورد که مورد توجه بسیاری از گیمرها قرار گرفته بود. بدین ترتیب کاربران صرفا با قرار گرفتن در مقابل دوربین می‌توانند وارد اکانت خود شوند. این روش به صورت چندکاربره هم عمل می‌کند تا افراد دیگر هم بتوانند حتی از وسط بازی به شما ملحق شوند. این ویژگی یکی از کارکردهای اصلی کینکت بود که تولید آن از ماه اکتبر ۲۰۱۷ متوقف شد.

 

مایکروسافت قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به‌صورت رسمی از وب‌کم‌های جدیدی  پرده بردارد. آنطور که وب‌سایت Thurrott در گزارشش مدعی شده، یکی از این وب‌کم‌ها امکان پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره‌ی ویندوز هلو  را برای تمامی رایانه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ فراهم می‌سازد. وب‌کم دیگری به‌طور ویژه برای کنسول بازی Xbox One طراحی شده است و عملکردی شبیه به کینکت دارد؛ کاربران ایکس‌باکس وان خواهند توانست به‌لطف بهره‌مندی از وب‌کم‌ جدید ردموندی‌ها،‌ با حرکت در جلوی دوربین، در کنسول خود Sign In کنند. گفته می‌شود که این ویژگی و ویژگی‌های مشابه برای چندین حساب کاربری و همچنین اعضای خانواده قابل‌استفاده خواهند بود.

 

مایکروسافت در پی آن است تا در آینده به تولید وب‌کم‌هایی از برند سرفیس بپردازد: «به دوربین قرارگرفته روی سرفیس هاب ۲ نگاه کنید؛ توجه کنید که این یک دوربین مبتنی بر درگاه USB-C است. این ایده که بخواهیم امکان کار با یک دوربین مجزای باکیفیت را برای کاربران فراهم کنیم، احتمالا قطعی به‌نظر می‌رسد.»

 

مایکروسافت پیشتر اعلام کرده است که قصد دارد در سال ۲۰۱۹، سرفیس هاب ۲ اس را روانه‌ی بازار کند. اگر این شرکت، دوربین USB-C سرفیس هاب ۲ را به‌صورت جداگانه روانه‌ی بازار کند، چنین دوربینی را می‌توان در تمامی رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ مورداستفاده قرار داد.

 

بیشترین و جذاب ترین کاربرد وب کم ها در حال حاضر تشخیص ژست های حرکتی انسان در بازیها و جهت طراحی های خاص می باشد که باید منتظر بمانیم و نوآوری های جدید در این زمینه را تماشاگر باشیم.

 

 

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
5 1 رای
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx