نقد و بررسی سوپرکلاسیکو فوتبال جهان آرژانتین و برزیل

copa

در فوتبال هر کشور یا منطقه و قاره یک بازی حساس وجود دارد و معمولا ال کلاسیکو نام دارد اما یک بازی ویژه  ، جذاب و پرهیجان فراتر از کره خاکی به نام سوپرکلاسیکو در اوج قله فوتبال جهان میان دو غول پر افتخار و پرمهره و بی همتا یعنی آرژانتین و برزیل حساسیت های خاص خود را دارد.

 

در فوتبال هر کشور یا منطقه و قاره یک بازی حساس وجود دارد و معمولا ال کلاسیکو نام دارد اما یک بازی ویژه  ، جذاب و پرهیجان فراتر از کره خاکی به نام سوپرکلاسیکو در اوج قله فوتبال جهان میان دو غول پر افتخار و پرمهره و بی همتا یعنی آرژانتین و برزیل حساسیت های خاص خود را دارد.

 

سوپر کلاسیکو 2019  نیمه نهایی کوپاآمریکا

 

بامداد امروز در چهارچوب مسابقات فوتبال فوتبال کوپا آمریکا 2019 در مرحله نیمه نهایی دیدار سوپرکلاسیکو به میزبانی برزیل  راس ساعت 5بامداد چهارشنبه 12 تیرماه 1398 به وقت تهران برگزار  خواهد شد.

 

پیش بینی نتیجه سوپرکلاسیکو

 

برزیل پس از شکست تلخ و غیرقابل باور 7بر1 مقابل آلمان در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2014 و در مقابل چشمان هوادارن خودی در کشورش میتوان گفت به نوعی تحقیر شد و البته این نتایج عجیب در فوتبال رقم میخورد چه بسا آرژانتین در  دوشنبه شبی که برنامه نود در حال پخش بود در مقابل بولیوی با سرمربی گری مارادونا 6تایی شد.

 

گلهای مسی به برزیل

 

آرژانتین پس از دوران درخشان دهه 70 و 80 و حتی 90 میلادی و آن قهرمانی ها و نایب قهرمانی های جام جهانی و نتایج خوبی که تا جام جهانی 1994 آمریکا نیز ادامه داشت و ترمز آرژانتین به بهانه دوپینگ مارادونا پس از پیروزی مقابل یونان در دور مقدماتی آن جام جهانی کشیده شد و هنوز آرژانتین به آن روزهای خوب خود باز نگشته است.

در سالهای اخیر حضور فوق ستاره بی چون و چرای فوتبال جهان لیونل مسی باعث شد توقع هواداران بالا برود و انتظار کسب نتایج درخشان وقهرمانی مجدد جام جهانی را داشتند ولی مسی هرگز نتوانسته به مانند مارادونا آرژانتین را به جام های قهرمانی برساند.

آلبی سلسته با مسی به فینال جام جهانی 2014 راه یافت و دو فینال کوپا آمریکا  که متاسفانه همگی به نایب قهرمانی آرژانتین منتهی شد و دست مسی و یارانش از جام های معتبر باز ماند.

آرژانتین بدون شک پرمهره ترین تیم فوتبال جهان است  و هرکدام از ستارگان این تیم در  باشگاه خود بهترین هستند مانند مسی و آگوئرو  و دیبالا و ایکاردی و دی ماریا و ….  اما در تیم ملی همین فوق ستارگان تبدیل به بازیکنان خیلی معمولی می شوند!!!!

آرژانتین مربیان بزرگی دارد که در تیم های باشگاهی و ملی دیگر بسیار موفق عمل می کنند مانند نستور پکرمن ،مارسلو بیلسا و خوزه سن پائولی ولی در تیم ملی کشور خود نتیجه نمی گیرند!

حتی مربیان باشگاهی مانند دیه گو سمیئونه یا مائوریسیو پوچتینو که در باشگاه اروپایی خود بسیار موفق هستند و امید داریم در آینده سکان هدایت آلبی سلسته را بدست بگیرند.

 

برای مسی فرصت زیادی جهت کسب قهرمانی با آرژانتین باقی نمانده است و چه بسا بعد از این کوپاآمریکا 2019 فقط بتواند یک جام جهانی دیگر را با آلبی سلسته تجربه کند در حالیکه آرژانتین به صورت مستمر در حال تغییر سرمربی و به تبع آن تغییرات در لیست بازیکنان تیم ملی و سبک بازی هست و همه اینها برای مسی گران تمام می شود.

سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال آرژانتین بدون هیج رزومه خاصی و حتی تجربه خاصی تا آنجایی که به یاد دارم در تیم باشگاهی خود دیپورتیوو لاکرونیای اسپانیا و چند تیم لیگ ایتالیا بسیار پرخاشگر  بود حال میخواهد بازیکنان بزرگی مثل مسی یا اگویرو را مدیریت کند !

سیستم عجیب انتخاب سرمربی و بازیکنان آرژانتین در سالهای اخیر همه را شوکه کرده است واقعا چرا باید تیمی به این پرمهره گی و تیمی که همیشه زاده بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان مانند مارادونا و مسی هست باید اینگونه مدیریت شود؟

آرژانتینی که تا سالها پیش همه تیمهای جهان افتخار میکردند با این تیم فقط بازی کنند حال کارش به جایی رسیده که نیاز شدید دارد مقابل تیم آسیایی قطر 3  امتیاز کسب کند تا از کوپاآمریکا حذف نشود؟ !

 

آرژانتین در این دوره کوپا آمریکا 2019 از کلمبیای کیروش 2بر 0 شکست خورد و مقابل پاراگوئه به سختی مساوی گرفت و قطر را شکست داد تا با غلبه بر ونزویلا در یک چهارم نهایی بتواند تا ساعاتی دیگر در مرحله نیمه نهایی در مقابل برزیل میزبان قرار بگیرد و یک سوپرکلاسیکو پرهیجان و پرحاشیه دیگر رقم برند.

آرژانتین هرچقدر که مهاجمان تراز اول و زهرداری دارد اما سالهاست از یک بازیکن میانی خلاق و بازیساز و پاسور شوتزن به مانند خوان رومن ریکلمه محروم است و متاسفانه در پست دروازه بان و دفاع نیز ضعف های مشهود دارد.نمونه اشتباهات فاحش دروازه بان را میتوان اشتباه عجیب کابایرو مقابل کرواسی در جام جهانی گذشته  و جا ماندن کیلومتری مارکوس روخو در بازی فرانسه مقابل کیلیان امباپه برشمرد.

امیدوارم تا ساعاتی دیگر که بازی سوپرکلاسیکو برگزار میشود دروازه بان آرژانتین آرمانی و مدافعان آرژانتین مخصوصا اوتامندی در فرم خوب خود باشند زیرا هنوز شکست 4 گله آرژانتین مقابل آلمان در جام جهانی 2010 که 3 گل از 4 گل از سمت راست دفاع و روی اشتباهات فاحش اوتامندی رقم خورد!!!!

به امید قهرمانی آرژانتین در کوپا آمریکا 2019 و جام جهانی پیش رو 

لطفا در قسمت نظرات سایت ما را از تحلیل های فوتبالی جذاب خود بی نصیب نگذارید.

 

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
0 0 رای ها
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx