نقد و بررسی رنو کپچر 2017

 نقد و بررسی رنو کپچر 2017

رنو کپچر نارنجی لیزری

رنو کپچر 2017 یکی از بهترین کراس اوور های  بازار ایران…

 

کراس اوور چیست؟ خودروی کراس اوور کدام است؟

تصاویر باکیفیت و زیبا از رنو کپچر 2017

رنو کپچر یکی از خودروهای زیبا و چشم نواز بازار خودروی ایران است.

غیرممکن است این خودرو را در جاده و خیابان ببینید و چشم شما بر نمای ظاهری این خودرو قفل نشود!

 

رنو کپچر نارنجی لیزری

 

ظاهر این خودرو کاملا اسپورت و به روز و جوان پسند است .

کراس اوور : خودرویی که ظاهری شبیه به شاسی بلند دارد ولی آپشن و امکاناتش بر پایه خودروی سواری طراحی شده است.

رنو کپچر از طرح دو رنگ که سقف، ستون ها و قاب آینه ها را از بقیه خودرو متمایز می سازد، بهره می برد.

 جای پای جمع و جور، ارتفاع خودرو تا زمین، چرخهای بزرگ و گارد جلو، آنرا قادر می سازد تا تمام جنبه های ماشيني زندگی روزمره را با آن تجربه کنيم.

طراحی چراغهای عقب و جلو بسیار زیبا و بدون نقص است.

ایراد و نقص گرفتن از نمای ظاهری رنو کپچر واقعا کار سختی است مگر اینکه با سلیقه شخصی شما سازگار نباشد!

 

نمای داخلی رنوکپچر 2017

 

به علاقه مندان مشکل پسند به خودروهای جدید پیشنهاد می کنیم با توجه به چشم نوازی خاص نمای بیرونی رنوکپچر حتما نگاهی دقیق به نمای داخلی این خودرو داشته باشند.

هرچه که باشد این خودرو از  طایفه ال90 هست و ممکن است نمای داخلی آن به زیبایی نمای خارجی نباشد و البته این موارد کاملا سلیقه ای است.

نمای داخلی این خودرو دو رنگ و اسپورت است ولی ممکن است از محل قرار گیری بعضی آپشن ها یا فضای کم داشبورد و خلوت بودن پنل جلوی خودرو تعجب کنید!

 

صفحه کیلومتر دیجیتال رنو کپچر 2017



کارت استارت رنوکپچر2017

 

صفحه کیلومتر خاص و کاملا جدید این خودرو کاملا  در نمای داخلی جلب توجه می کند.شاید در روزهای اول رانندگی با این خودرو با توجه به تفاوت المان های صفحه کیلومتر با خودروهای روتین بازار کمی دچار سردرگمی شوید.

رنو کپچر را حتی بدون قرار دادن کارت کلید در کارت خوان، قفل، باز و روشن نمائید.خودرو هنگامی که شما دستگیره درب یا درب بار را لمس می کنید قفل/باز می شود.بمنظور روشن کردن خودرو به آسانی دکمه “Start” را فشار دهید.

از امکانات رفاهی رنوکپچر میتوان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش ۷ اینچی، چراغ های LED روز روشن ، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو ، سنسور اتوماتیک نور چراغها، آیینه های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب، سیستم ضد سرقت خودرو(ایموبیلایزر)، سنسور پارک و دوربین دنده عقب ، قفل مرکزی و ورود بدون کلید،کمربند ایمنی جلو با قابلیت محدودکردن فشار وارده و پیش کشنده، سیستم استارت دکمهای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور(ECO-MODE) ، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، ۳ عدد پشت سری عقب قابل تنظیم و … اشاره کرد.

 

رنو کپچر آبی لیزری

 

پیشرانه ای که در مدل دستی رنوکپچر استفاده می شود به مراتب ضعیف تر از مدل اتوماتیک آن است و همچنین نقطه ضعف عجیب رنو کپچر بهره نبردن از 4 چرخ محرک جهت انتقال قدرت موتور خودرو به چرخها است که در یک خودروی با این وزن و ظاهر جای بحث بیشتری دارد.

کراس‌اوور رنو کپچر در داخل کشور توسط شرکت ایران‌ خودرو و تنها با پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری و جعبه‌دنده‌ی خودکار عرضه می‌شود. پیشرانه‌ی یادشده از چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده است و از توربوشارژر نیز بهره می‌برد، ضمن آنکه عملکرد سوپاپ‌های آن توسط سیستم VVT یا سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، تنظیم می‌شود.  طبق اعلام ایران‌خودرو، این پیشرانه قادر است حداکثر توان ۱۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر، به‌ترتیب در دورهای موتور ۴۹۰۰ و ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. حداکثر سرعت رنو کپچر ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت و مدت‌زمان مورد نیاز برای رسیدن آن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۰.۹ ثانیه است. ایران‌خودرو میزان مصرف سوخت رنو کپچر را در حالت ترکیبی، ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرده است.البته مصرف کم سوخت این خودرو با توجه به موتوز 1.2 لیتری کاملا تایید می گردد ولی این موتور هرچقدر هم که بهینه باشد برای این خودرو با این وزن و هیکل و امکانات ضعیف و کمی ناامید کننده است.

 

فضای سرنشینان رنو کپچر2017

 

در رنو کپچر تمیز نگهداشتن صندلی آسان است! سیستم های زیپ دار و نوار چسبی به شما اجازه بیرون آوردن روکش صندلی های جلو و عقب را می دهد. روکش صندلی ها به دفعات 5 بار شستشو گارانتی شده و برای خرید در انواع رنگ در فروشگاه موجود می باشد. رنو کپچر خود را با مجموعه ای از روکش صندلی های موجود سفارشی نمائید.

صندلی‌ها یک عیب بزرگ دارند و آن تنظیم دستی است و عیب دیگر آنکه به عقیده بسیاری حتی می‌تواند مزیت باشد‌، روکش پارچه‌ای است که بافت و کیفیت خوبی دارد و از عرق‌کردن در گرما و یا سرد‌شدن در فصل سرما در آن خبری نیست.

همچنین اگر خاطره بدی از کیفیت صندلی‌های تندر۹۰ دارید، بد نیست بدانید صندلی‌های کپچر در جلو لبه‌دار و متفاوت از تندر۹۰ هستند و عمده مالکان از کیفیت نشیمن آن راضی هستند اما صندلی در ردیف عقب تخت است‌، پشتی آن نسبتا عمودی است و عرض نشیمن آن به بیش از ۲‌سرنشین بالغ امکان نشستن نمی‌دهد.

فضای پا نیز با توجه به ابعاد کوچک خودرو همانند یک خودرو‌ هاچ‌بک و شاید کمی بهتر ارزیابی شده است. عمده مالکان بر سر این موضوع یکصدا هستند که خودرو حس و حال یک شاسی‌بلند واقعی را ندارد‌، صندلی‌ها در ارتفاع پایینی قرار گرفته‌اند و جایگاه سرنشینان در خودرو نسبتا مشابه تندر۹۰ است.

 

جلوه زیبای رنوکپچر

 

 از آیرودینامیک بهبود یافته و مصرف سوخت پائین تر که به لطف دریچه های هوای فعال ایجاد می شود، لذت ببرید. این پره ها بطور اتوماتیک جریان هوای عبوری از رادیاتور را همراستا با نیاز موتور برای خنک شدن، تنظیم می نمایند.

 

فضای صندوق عقب کپچر

 

 

فضای صندوق عقب رنو کپچر جادار و راضی کننده است.از این بابت مشکلی نخواهید داشت.

 فضای داخل کابین دارای طراحی یکپارچه می باشد. بر حسب نیاز به 3 عدد صندلی کشویی و تاشوی عقب، فضای داخلی را تنظیم نمائید.

فضای بار ویژگی های این طاقچه چند وضعیتی را دارد که می تواند برداشته شده و یا وارونه شود، همراه با یک روکش پلاستکی قابل شستشو با یک اسفنج ساده می باشد. در بالاترین وضعیت، این طبقه مواردی را که نمی خواهید نشان داده شوند پنهان می نماید، در حالیکه در پائین ترین وضعیت، فضای بارگذاری مکمل مفیدی را فراهم می آورد.

 

 

امنیت بالای رنو کپچر

 

امنیت یکی از مهم ترین فاکتورهای یک خودرو است .موضوع مرگ و زندگی است!

رنو کپچر موفق به دریافت نشان 5 ستاره در آزمون ایمنی غیر فعال تصادف که توسط موسسه مستقل Euro NCAP انجام شده است گردید.

 

قیمت رنو کپچر 2107 در حال حاضر بدون تعارف حدود 110 میلیون تومان است.

 

 

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
0 0 رای ها
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
6
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx