نسل جدید رنو مگان 2017 در ایران

آی تی بوشهر : نسل جدید رنو مگان به زودی توسط نمایندگی آن در ایران آماده فروش خواهد شد

رنو مگان 2017

محصولات رنو اگر چه در مقایسه با رقبای لوکس خود زیبایی چشم نوازی ندارند ولی در کیفیت همیشه حرف های زیادی برای گفتن دارند!

 

 بدون شک طی سال های اخیر یکی از پرفروش ترین محصولات رنو در ایران  مگان بوده است و طرفداران بسیار زیادی دارد.

حال با ورود نسل جدید رنو مگان به بازار خودروی ایران شاهد استقبال فراوانی از آن خواهیم بود زیرا بازار ایران سالها تشنه مدل جدید  رنو مگان بوده است .

 

پس از حضور بیست‌ساله‌ی رنو ۵ به عنوان یک خودروی ارزان‌قیمت و کامپکت در بازار ایران، فصل جدید همکاری این شرکت با خودروسازان ایرانی، با مدل‌های مگان و لوگان شروع شد.

این خودروها از اواخر دهه‌ی هشتاد خورشیدی به ایران وارد و در خط تولید پارس‌خودرو، مونتاژ شدند. طبیعتا، مگان مونتاژ ایران با بدنه‌ی بزرگ‌تر و پیشرانه‌‌های متنوع در مقایسه با لوگان (L90) جذابیت زیادی برای مردم کشورمان داشت و باتوجه به بازار انحصاری و کاملا بسته‌ی خودروهای وارداتی، با استقبال هموطنان مواجه بود.

 

مگان جدید در سه تیپ بدنه‌ی هاچبک، سدان و استیت (استیشن) در بازار جهانی حضور دارد. در سبد محصولات رنو، هاچبک پنج‌در، مدل اصلی مگان محسوب می‌شود؛ اما به احتمال فراوان، نسخه‌ی سدان این خودرو برای بازار ایران جذابیت بیشتری خواهد داشت. با توجه به سابقه‌ی حضور خودروهای مختلف در کشورمان، حضور مگان با بدنه‌ی استیت بعید به نظر می‌رسد.

  مدلهای مگان

 

 اگر چه نسل جدید خودروی مگان  در طراحی داخلی و خارجی بسیار شبیه به مدلهای دیگر شرکت رنو مانند تالیسمان یا کولئوس هست ولی این خودرو نسبت به مدل قبل خود که در ایران مورد استقبال قرار گرفت ، بسیار زیباتر و به روز تر طراحی شده است . 

بخشی اصلی زیبایی مگان مربوط به ادوات براق کروم در جلوپنجره است که در کنار افزایش طول کاپوت جلو، پهنای بیشتر سپر و چراغ‌هایی که در دیگر خودروهای دنیا سابقه نداشته‌اند، حس اسپرت و جذاب مگان را کامل می‌کند.

  طراحی داخلی مگان   

ورود به کابین مگان، شما را با داشبوردی نسبتا ساده تحت تأثیر قرار می‌دهد که خصوصا در قسمت کنار راننده، با یک نوار کروم تزئین شده است. از گذشته، خودروهای فرانسوی به ظاهر خوب بیرونی و نمای ناامید‌کننده‌ی داخلی مشهور بوده‌اند؛ اما رنو با توجه به محبوبیت و توان مالی بهتر در مقایسه با پژو و سیتروئن، از محصولات ساده و کسل‌کننده‌ی سال‌های قبل فاصله گرفته و این‌بار در کابین مگان، به خودروهای برتر این کلاس نزدیک شده است.

   امکانات مگان جدید  

به تبعیت از تالیسمان و کولئوس، در مگان از کلیدهای پرتعداد و گیج‌کننده خبری نیست و می‌توان به کمک یک نمایشگر عمودی، بسیاری از تجهیزات رفاهی و فنی خودرو را کنترل کرد. فرم قرار گرفتن نمایشگر و قاب آن، چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و مسلما می‌توانست بهتر از مدل‌های قدیمی دیگر برندها باشد؛ اما درمجموع جلوه‌ای مدرن به کابین مگان می‌دهد.

مهم‌ترین نکته‌ی مثبت در فضای داخلی مگان، صندلی‌های اسپرت، راحت و خوش‌فرم این خودرو است که خصوصا در ردیف جلو، برای محصولی در این کلاس بدنه و قیمت کم‌نظیر است. از سویی دیگر، طبق سنت مدل‌های ساخت رنو، بخش‌های مختلفی از داشبورد، کنسول و داخل در برای قرار دادن اوراق، نوشیدنی و دیگر وسایل کوچک پیش‌بینی شده که در مجموع، بیش از ۲۵ لیتر است. داخل داشبورد مگان هم به‌تنهایی ۷ لیتر فضا دارد.

صندوق بار در یک خوردوی هاچبک اهمیت بسیار زیادی دارد و مگان پنج‌در با فضای ۴۳۴ لیتر، از این نظر یکی از برترین خودروهای دنیا در کلاس خود محسوب می‌شود. ضمن اینکه در مگان سدان هم صندوق عقب حدود ۵۵۰ لیتر فضای مفید دارد که بیش از ۲۰ لیتر بزرگ‌تر از فلوئنس است.

  نیمرخ رنو مگان 

کارخانه شرکت رنو در ترکیه با نام اویاک-رنو، با هدف تولید سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در حال فعالیت است که ۸۰۰ درصد این محصولات با هدف صادرات به بازار منطقه از جمله ایران تولید می‌شود. سهم گروه خودروسازی رنو در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت‌ ونچر) اویاک-رنو ۵۱ درصد و ۴۹ درصد باقی‌مانده متعلق به شرکت اویاک وابسته به ارتش ترکیه است.

نگین خودرو اخیرا خودروی شاسی‌بلند سایز بزرگ کولئوس و سدان مدرن و پیشرفته تالیسمان را که در کارخانه رنو واقع در کره جنوبی تولید می‌شوند، وارد بازار کشور کرده است.

 

   

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
0 0 رای ها
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
9
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx