معرفی گمرک بوشهر مرزبان خلیج فارس

cubusher

گمرک بوشهر یکی از قدیمی ترین گمرکات ایران است که در دوران نادرشاه افشار نگاه ویژه ای به این گمرک صورت گرفت و با تاسیس کارگاه کشتی سازی زیرساخت های ایجاد یک گمرک قدرتمند و تعیین کننده در مبادلات تجاری و بازرگانی ایران ایجاد شد.

موقعیت خاص شهر بوشهر در کنار خلیج فارس و ثروت های ارشمند این خطه باعث شد که کشورهای خارجی و همنین سرکنسولگری های آنها استقبال کم نظیری از بندر بوشهر انجام بدهند و نتیجه این استقبال تاسیس سرکنسولگری کشورهای مانند انگلستان و آلمان و روسیه و امپراطوری عثمانی بود.

cubu.ib3 .ir
گمرک بوشهر

جالب است بدانید پس از گذشت سالها هنوز ساختمان برخی سرکنسولگریها و کاروانسراهای کشورهای خارجی در بوشهر وجود دارند که متاسفانه به دلیل وجود دیدگاه های خاص و سطحی این بناهای ارزشمند و قدیمی و این آثارهای باستانی بی نظیر به تدریج در حال نابودی می باشند.

اسناد و مدارکی موجود هست که نشانگر قدمت 5000 ساله بوشهر می باشد و این شهر باستانی با نام لیان به معنای خورشید تابان از پیشینه ای چندهزار ساله برخوردار است.

کسب رتبه برتر گمرک بوشهر در جشنواره  شهید رجایی

bucurj

این مقام  دومین بار طی سه سال اخیر کسب شده است.1398-1400

مقام برتر گمرک بوشهر در جشنواره شهید رجایی 1400

گمرک بوشهر به عنوان قلب تپنده این شهر و دیار با امتیازات خاص و تسهیلاتی که در جهت ترخیص کالا فراهم نموده از دیرباز مورد استقبال بازرگانان و صاحبان کالا و شرکت های تولیدی می باشد و در زمینه صادرات و واردات از فعالترین گمرکات کشور می باشد.

گمرک بوشهر

صدالبته استان بوشهر با داشتن 14 گمرک فعال و رویه های متفاوت تجاری و بازرگانی نقش بسیار پر رنگی در زمینه تجارت از آن خود کرده که پردازش وسیع به آن از حوصله این مطلب خارج است.

خصوصیات ناب اخلاقی و مهمان نوازی مردمان بوشهر از گذشتگان دور تا کنون همیشه مورد تعریف و تمجید بوده و در گمرک بوشهر فضایی صمیمی میان صاحبان کالا و تجار و بازرگانان بوشهری و شهرهای دیگر در کنار کارمندان گمرک و اداره بندر و سایز سازمانهای مرتبط ب ترخیص کالا وجود دارد.

گمرک بوشهر

 

در حال حاضر گمرک بوشهر با داشتن حدود 250 پرسنل در شهر بوشهر و جمعا 700 پرسنل در استان بوشهر با قدرت و صلابت نظارت بر امر خروج و ورود کالا را انجام می دهد و البته در این روزها با وجود بیمای کرونا همانطور که همه کشور درگیر این ویروس منحوس هستند در گمرک بوشهر همکاران عزیزی را بر اثر ابتلابه این بیماری از دست دادیم.

این مطلب به تدریج بروز رسانی خواهد شد..

moarefh 1

معارفه معاونت فناوری اطلاعات گمرک بوشهر

مراسمات تودیع و معارفه در گمرک بوشهر که همیشه با گرمی و صمیمیت و همراه با استقبال گرم گمرکیها   برگزار میگردد.

درباره پخش ویدیو گمرک بوشهر

تیزر رسمی گمرک بوشهر با گرافیک بسیار زیبا که لوگوی گمرک را در میان حامل ها و ابزار و ادوات جابجایی کالا در گمرک مشاهده می کنید.

تصویر زیبا از اسکله گمرک بوشهر که با پهباد حرفه ای در سال 1399 ثبت گردیده است.

کلیپ های ویدیویی و تصاویر مسابقات ورزشی

تصاویر و کلیپ های مسابقات  و مراسم اهدای جوایز  گمرک بوشهر 

 

مسابقات فوتبال فرزندان کارکنان گمرکات استان بوشهر

این مسابقات با حضور تیمهای مختلف از فرزندان کارکنان گمرک بوشهر که والدین آنها نیز به عنوان سرمربی و کادر فنی در کنار آنها قرار داشتند با جزییاتی که در ویدیو میبیند برگزار و به پایان رسید.

تصاویر چشم نواز و باکیفیت از منظره های گمرک بوشهر امیدواریم مورد پسند واقع شود.

آلبوم عکس مربوط به   همکاران و ترخیصکاران عزیزی که به دلیل ابتلا به کرونا  و سوانح و مشکلات دیگر از دست دادیم. روحشان شاد و یادشان گرامی 

به هر بهار، گُل از زیر گِل برآرد سر گُلی برفت که ناید به صد بهار دگر

نظرات گرم و پرمهر شما عزیزان گمرکی که همیشه باعث دلگرمی و بهبود وضعیت ما میگردد.

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
4.8 5 رای ها
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
12
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx