معرفی دستبند هوشمند گارمین ویوو اسمارت 4

garmin 2

با وضعیت کنونی بازار دیگر هیچ میلی به معرفی و بررسی ابزارهای دیجیتال وجود ندارد و فقط جهت به روزرسانی اطلاعات شما این دستبند جدید گارمین را معرفی میکنیم و  البته در انتظار معجزه برای معقول شدن لوازم دیجیتال در ایران خواهیم ماند.

دستنبد هوشمند جدید گارمین با قابلیت اندازه گیری میزان اکسیژن خون قادر به پایش خواب روزانه و شبانه یک انسان می باشد.

با توجه به بررسی های قبلی در رابطه با بررسی دستبند و ساعتهای هوشمند به این نتیجه رسیدیم که یک سری از فاکتورها در این ابزارهای هوشمند بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و خیلی دقیق نیست !

اما در محصولات گارمین واقعا دقت بیشتری جهت پایش سلامتی انسان صورت گرفته است .

 

garmin 1

 

 

یکی از ویژگی‌های خاص دستبند جدید گارمین که آن را نسبت به مدل قبلی متفاوت‌تر می‌کند، بهره‌مندی دستبند به سنسور پیشرفته‌ی سنجش اکسیژن خون به نام سنسور Pulse Ox است. این سنسور به کاربر کمک می‌کند تا با اندازه‌گیری میزان اکسیژن موجود در خون متوجه شود که آیا آرام و آسوده خوابیده است یا در حین خواب، اکسیژن خون افت پیدا کرده یا بالا رفته و از وضعیت طبیعی خارج شده است. ویوو اسمارت ۴ در رنگ‌های متنوع نقره‌ای، طلایی، رزگلد به بازار عرضه خواهد شد. دستبند جدید گارمین در برابر نفوذ آب مقاوم است و کاربران می‌توانند از آن در استخر و زیر دوش حمام نیز استفاده کنند. همچنین طول عمری باتری این دستبند بالا است و با یک‌بار شارژشدن به‌مدت ۷ روز بدون هیچ‌گونه مشکلی کار می‌کند.

 

سنسور سنجش و پایش ضربان قلب دستبند هوشمند جدید گارمین نیز دستخوش تغییراتی شده است و در صورتی که هرگونه وضعیت غیرطبیعی را در ضربان قلب کاربر احساس کند، هشدار می‌دهد. ویواسمارت ۴ گارمین میزان حداکثر اکسیژن مصرفی VO2 max را نیز پایش می‌کند. به‌علاوه می‌تواند در تمام روز استرس کاربر را پایش کرده و هر زمان لازم بود به کاربر هشدار بدهد که آرام باشد و از استرس دوری کند.

 

 

garmin 2

 

گفتنی است که Vivosmart 4، از عملکرد جدیدی به نام Body Battery نیز بهره می‌برد که می‌تواند برخی موارد از جمله استرس، تغییرات ضربان قلب یا HRV، میزان خواب و فعالیت مورد نیاز را با یکدیگر ترکیب کرده و عددی را به‌عنوان Body Battery در طول روز مشخص کند. اگر عدد مربوط به Body Battery، عدد بزرگی باشد، به معنی آن است که بدنِ کاربر نیازی به خواب ندارد و می‌تواند به تمرین و فعالیت ادامه بدهد. در صورتی که اعداد پایین‌تر برای Body Battery، به معنی آن است که بدن کاربر نیاز به استراحت بیشتری دارد. این ویژگی جدید می‌تواند برای کاربرانی که زیاد کار می‌کنند و یا زیاد استراحت می‌کنند، معیار و محک خوبی از نیاز بدنشان به فعالیت یا خواب را ارائه بدهد.

 

در نهایت میتوان گفت مدتی هست تب و تاب ساعت ها و دستبند های هوشمند در ایران افزایش یافته هست ولی هرگز به پای گوشی هوشمند نخواهد رسید 

حتی میتوان گفت ساعت و دستبندهای هوشمند موفقیت خاصی در فروش و حتی جذب مشتری کسب نکرده اند.

دلایل آن را میتوان عدم خوشدست بودن این دستگاههای دیجیتال و همچنین طول عمر باطری محدود و کاربردی و دقیق نبودن قابلیتهای آنها و قیمت بالای آنها نام برد.

البته چند دستبند سلامتی هوشمند به تازگی توسط شیائومی و گارمین و شرکتهای دیگر معرفی شده است که ارزش خرید دارند.

هر گونه بحث و بررسی و ابهام در رابطه با دستبند های هوشمند دربخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
5 1 رای
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
2
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx