بررسی سیستم اثرانگشت در خودروهای جدید

بررسی سیستم اثر انگشت جهت ورود به خودرو و  استارت خودرو  در کنار ایجاد پروفایل خاص برای راننده از جمله تنظیمات صندلی و آینه ها و کاستومایزهای خاص که در آینده به این سیستم اضافه خواهد شد.البته این سیستم معایبی نیز خواهد داشت و شاید لزومی به پیچیده کردن سیستم خودرو نباشد.

 

سیستم اثر انگشت خودرو به تازگی بر روی خودروهای شرکت هیوندای فعال خواهد شد و به نظر می آید در کنار مزایای آن معایبی نیز داشته باشد که بزرگترین آن محدود کردن استفاده از خودرو توسط چند راننده باشد.

 

سانتافه، اولین ماشینی است که از این تکنولوژی بهره خواهد برد و همان طور که اشاره شد، اوایل سال 2019 در کشور چین به صورت آزمایشی روانه جاده‌ها می‌شود.

رانندگان پیش از استفاده از خودرو، باید اثر انگشت خود را به سیستم بشناسند. سنسوری که جهت تشخیص اثر انگشت تعبیه شده، روی دستگیره در قرار دارد و اطلاعات کدگذاری شده را به سیستم کامپیوتری خودرو ارسال می‌کند. روی دکمه استارت ماشین نیز سنسوری برای تشخیص اثر انگشت راننده در نظر گرفته شده است.

 

سیستم اثرانگشت در ماشین های جدید  آی بی تری

 

اگر چند نفر قصد استفاده از خودرو را داشته باشند، هنگام شناسایی اثر انگشت، وضعیت صندلی راننده نیز بر اساس شخص مورد نظر تنظیم می‌شود. مسئولان کمپانی هیوندای اعلام نمودند که در آینده نیز قصد دارند تا وضعیت دما و حالت قرارگیری فرمان را نیز به این قابلیت اضافه کنند.

این اولین باری نیست که از اثر انگشت برای روشن کردن خودرو استفاده می‌شود، اما بد نیست بدانید که هیوندای، اولین شرکتی است که از این تکنولوژی برای باز کردن قفل درب خودرو بهره می‌برد.

مقامات Hyundai در مورد این تکنولوژی به این موضوع اشاره کردند که میزان خطای آن، 1 به 50 هزار تخمین زده شده و قابلیت تشخیص و تمایز دادن اثر انگشت شخص راننده و دیگر افراد جهت جلوگیری از هک شدن را نیز دارا است. 

 

به نظر می آید با توجه به اینکه خودرو یک وسیله سهل الوصول مانند موبایل یا تبلت و لپ تاپ نیست،هیچ نیازی به سیستم اثر انگشت جهت ورود یا استارت خودرو نیاز نباشد و مالک و راننده خودرو معمولا منحصر به فردی خاص است و دسترسی دیگران به خودرو تقریبا غیرممکن است و چه بسا که این سیستم در وسیله ای مانند خودرو دست و پاگیر و آزار دهنده باشد!

به عنوان مثال سیستم اثر انگشت اگر در گوشی موبایل به مشکل بخورد مسئله مرگ و زندگی نیست ولی یک لحظه خودتان را در شرایطی قرار بدهید که شدیدا نیاز به باز نمودن درب خودرو یا روشن کردن خودرو دارید ولی سیستم به هر دلیلی مانند مشکلات نرم افزاری یا حساسیت سنسور یا مشکل انگشت شما جوابگو نباشد !!!

اگر  هدف ایجاد پروفایل خاص برای راننده یا رانندگان است و با اثر انگشت قرار است خودرو راننده خاص خود و علایق و سلایق را بشناسد به راحتی میتوان با تنظیم چند پروفایل خاص و اختصاص شماره خاص به آنها و با یک کلیک بر صفحه لمسی خودرو قابل دسترس خواهد بود.

در نهایت به نظر اینجانب سیستم اثر انگشت خودرو زیاد کاربردی نخواهد بود .

 

 

 

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
5 2 رای ها
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx