بهترین و ایده آل ترین لپ تاپ کدام است؟

آی تی بوشهر:  بهترین و ایده آل ترین لپ تاپ کدام است؟

لپ تاپ کاملا حرفه ای و رویایی در اوج قدرت و زیبایی چگونه است؟

زیباترین رنگ های لپ تاپ

به دور از هر گونه بحث و بررسی کلیشه ای میخواهیم یک لپ تاپ کاملا ایده آل را به شما معرفی کنیم!

 

لپ تاپ کاملا حرفه ای و رویایی در اوج قدرت و زیبایی چگونه است؟

به دور از هر گونه بحث و بررسی کلیشه ای میخواهیم یک لپ تاپ کاملا ایده آل را به شما معرفی کنیم!

اگر چه اعتقاد داریم هنوز لپ تاپ کاملا ایده آل در بازار نیست ولی میتوان نزدیک ترین لپ تاپ به ایده آل را یافت.

یکی از عمده ترین دلایل عدم پیشرفت و استقبال در زمینه صنعت لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی علاقه بی حد و حصر عموم جامعه به تلفن همراه و رسانه ها و شبکه های اجتماعی موبایلی است .

بعضی از علاقه مندان به کامپیوترهای رومیزی به صرف حک شدن لوگوی یک سیب گاز زده در پشت لپ تاپ بدون اینکه بدانند اسم سیستم عامل استفاده شده در این لپ تاپ چیست، آن را بهترین لپ تاپ می دانند.

بعضی دیگر لپ تاپ خوب را همراه با قدرت گرافیکی بالا برای انجام بازیهای کامپیوتری می دانند.

عده ای دیگر لپ تاپی را خوب می دانند که سبک و قابل حمل باشد و نظرات بسیار متفاوت و جالب است.

در این مطلب قصد داریم یک لپ تاپ ایده آل و شیک  را با جزییات کامل به بهترین شکل ممکن که در هیچ مرجعی تا کنون دیده نشده،بررسی کنیم :

 

یکی از مهم ترین ملاک ها در یک لپ تاپ ایده آل کیفیت و شفافیت صفحه نمایش و زنده بودن رنگ ها و پیکسل ها در وضوح تصویر است.مبحث صفحه نمایش لپ تاپ خود یک بحث گسترده و جامع است که می توان چند مطلب در این مورد نوشت.

 

 

 

 ایده آل ترین لپ تاپ  

1-شفافیت و زنده بودن رنگ ها در صفحه نمایش و رزولوشن تصویر بسیار عالی

 

 

باریک ترین قاب لپ تاپ

 

2-نازک بودن قاب دور صفحه نمایش که ارتباط بسیار زیاد با شیک بودن و جمع و جور بودن لپ تاپ و همچنین طراحی کلی دارد.

 

 

انعکاس نور خورشید لپ تاپ

3-عدم انعکاس نور خورشید در صفحه نمایش لپ تاپ که در فضاهای باز بسیار تعیین کننده خواهد بود.

 

 

نور کافی لپ تاپ در روز

4-نتشار  نور یکسان در همه پیکسل های صفحه نمایش در زیر نور شدید در یک محیط روباز و همچنین کم شدن نور صفحه نمایش به مقدار دلخواه در تاریکی شب جهت جلوگیری از آسیب رساندن به چشم انسان.

 

 

بهترین زاویه دید لپ تاپ

5-زاویه دید صفحه نمایش  که بتوان در هر زاویه صفحه نمایش لپ تاپ را بدون افت کیفیت و مات شدن تصویر تماشا کرد.

لپ تاپ های جدید از پنل صفحه نمایش IPS یا PLS استفاده می کنند و زاویه دید 178 درجه دارند.البته 180 درجه واقعا اغراق است.

 

 

لپ تاپ چند لمسی

 

6-کیفیت لمس بالا و چند لمسی و جذب حرارت انگشت حتی با دستکش در لپ تاپ های دارای قابلیت لمسی صفحه نمایش

 

 

لپ تاپ خورشیدی

 

7-وجود پنل خورشیدی کوچک و باکیفیت  در نمای بیرونی و پشت صفحه نمایش لپ تاپ  جهت جذب انرژی خورشید و ذخیره در باطری لپ تاپ که بسیار رویایی به نظر می رسد ولی به راحتی قالب طراحی و استفاده است.

 

 

بهترین جنس بدنه لپ تاپ

 

8-جنس بدنه خوب لپ تاپ با استحکام بالا و عدم جذب اثر انگشت یا گرد و خاک در بدنه و زیر و روی لپ تاپ که اگر جنس بدنه از فیبرکربن یا آلومینیوم مات باشد بسیار عالی است.همچنین کیفیت بدنه در گرمایش و سرمایش لپ تاپ بسیار تاثیر گذار است.

 

زیباترین رنگ های لپ تاپ

 

9-رنگ بندی لپ تاپ و جزییات لوگوی حک شده بر روی لپ تاپ و همچنین طراحی کلی که کاملا سلیقه ای است.

به عنوان مثال رنگ تیره مورد پسند آقایان و رنگ های صورتی و سفید مورد علاقه خانم ها می باشد که البته در برهه کنونی تفاوت خاصی میان سلیقه آقایان و خانم ها دیده نمی شود.در مورد لوگوی لپ تاپ در مدل های جدید لوگو هنگام روشن بودن لپ تاپ نور پس زمینه ملایمی دارد که جلوه خاصی به نمای بیرونی لپ تاپ می دهد.

 

پس از بررسی کامل بخش فوقانی لپ تاپ که همان پنل صفحه نمایش بود،نوبت به ارزیابی موشکافانه قسمت زیرین لپ تاپ که همانا قلب تپنده و بدنه اصلی  سخت افزاری و صفحه کلید و باطری  همه پورت های ورودی و خروجی  خواهد بود.

 

بهترین سخت افزار لپ تاپ

 

10-سخت افزار یک لپ تاپ نقش بسیار تعیین کننده در انتخاب است که میزان قدرت و دقت و کارایی لپ تاپ را نشان میدهد.

به عنوان مثال اگر یک کارت گرافیک پرقدرت بر روی لپ تاپ وجود نداشته باشد هرگز یک صفحه نمایش باکیفیت در مقابل دیدگان ما جلوه گر نخواهد شد.همچنین ماردبورد که مرکز همه قطعات سخت افزاری و محل تامین قدرت و انرژی لپ تاپ   و  CPU که مغز متفکر و پردازشگر و RAM که حافظه موقت و بسیار مورد نیاز در اجرای بازیها و نرم افزارهای قوی می باشد.باطری که همانند خون در رگهای لپ تاپ قرار دارد،حافظه اصلی هم بسیار جای بحث دارد ، همچنین پورتهای ورودی و خروجی که با توجه به اینکه در سایت های مختلف به اندازه کافی در این موارد نقد و بررسی صورت گرفته از قسمت سخت افزاری به صورت گذرا عبور خواهیم کرد.

 


 

کلیک جهت خرید بهترین و محبوب ترین لپ تاپ های موجود در بازار

خرید لپ تاپ آی بی تری

 


 

 

بهترین کیبورد لپ تاپ

 

11-صفحه کلید خوش دست همراه با دکمه های بسیار نرم  از ملاک های بسیار مهم در انتخاب یک لپ تاپ می باشد.با توجه به نیازتان می توانید یک لپ تاپ با صفحه کلید بزرگتر همراه با کلید های اضافی برای اعداد یا صفحه کلید کوچکتر همراه با کلیدهای ترکیبی برای اعداد انتخاب کنید.

 

 

بهترین اسپیکرهای لپ تاپ

 

12-اسپیکر و ساب ووفر در لپ تاپ جهت شنیدن موسیقی باکیفیت و همچنین انواع صداهای خروجی از لپ تاپ بسیار تاثیر گذار هستند.

بدون شک اسپیکر استریو و باکیفیت با مارک های معروف شرکت های مشهور مانند بیتس آیدیو و جی بی ال و … در انتخاب یک لپ تاپ ایده آل تاثیر بسزایی خواهد داشت.در لپ تاپ های جدید ساب ووفر های کوچکی جهت باس و کوبش صدا تعبیه شده است.در مدل های جدید مانند ایسوس ، ساب ووفرهای  اکسترنال جدید برای لپ تاپ طراحی شده و یک پورت ورودی جهت آن در نظر گرفته شده است.

 

بهترین لولای لپ تاپ

 

13-لولاهای محل اتصال پنل صفحه نمایش با بدنه اصلی لپ تاپ یکی از حساس ترین قسمت های یک لپ تاپ هستند که با توجه به باز و بسته کردن فراوان لپ تاپ در طول شبانه روز و فشار زیاد به این قسمت باید توجه خاصی هنگام خرید یک لپ تاپ ایده آل به آنها داشته باشیم.با گذشت زمان میزان فرسودگی این لولاها بالا می رود و بسیار مهم است که لپ تاپی با لولاهای با کیفیت تهیه کنید.

 

بررسی هارد اس اس دی

 

14-استفاده از هارد یا حافظه SSD یکی از مهمترین فاکتورها در خرید یک لپ تاپ خوب است.حافظه اس اس دی با اخلاف فاحش نسبت به هارد HDD یکی از تعیین کننده ترین ملاک ها جهت تهیه یک لپ تاپ فوق سریع با قدرت پردازش بالا و سرعت انتقال داده  عالی است.

از مزیت های برجسته هارد SSD نسبت به HDD میتوان به سرعت بسیار بالا در انتقال داده هابا توجه به مارک و کیفیت این گونه هاردها از 16 تا 31 برابر سریع تر از هاردهای معمولی است  و همچنین مصرف انرژی بسیار کمتر با توجه به اینکه هارد میکانیکی نیاز به چرخش هد دارد تا اطلاعات را پیدا کند  ولی هارد اس اس دی توانایی خواندن مستقیم اطلاعات مورد نظر دارد.هارد SSD بسیار مستحکم تر و مطمئن تر از هارد HDD است .به عبارت عامیانه تر که برای همه ملموس باشد باید گفت از زمان روشن کردن لپ تاپ ، سرعت بالا آمدن ویندوز در یک هارد معمولی اگر 10 ثانیه باشد در هارد SSD  حدود 2 ثانیه خواهد بود.

قیمت هاردهای SSD با ظرفیت مناسب بسیار بالا است و چه بسا قیمتی حدود قیمت یک لپ تاپ کامل دارد اما به شما توصیه میکنیم اگر توانایی تهیه این گونه حافظه ها را دارید واقعا خود را از لذت داشتن یک لپ تاپ با هارد SSD محروم نکنید. نهایتا می توانید با انتخاب مدل ها و مارک هایی که از دو نوع هارد در کنار هم استفاده میکنند حداقل سیستم عامل لپ تاپ خود را بر روی هارد SSD نصب کنید و هارد معمولی را صرفا جهت ذخیره سازی اطلاعات استفاده کنید.

 

 

ّبهترین شارژدهی باطری لپ تاپ

 

15-باطری لپ تاپ منبع اصلی  انرژی  لپ تاپ است و عمر باطری لپ تاپ ارتباط مستقیم با استفاده از لپ تاپ دارد و همچنین باطری با کیفیت  و  حجم ذخیره انرژی بالا با قابلیت شارژ سریع در حال حاضر شاید اصلی ترین ملاک انتخاب یک لپ تاپ باشد.

بعضی از برندهای معروف لپ تاپ مانند اپل و سونی وایو و ایسوس و دل و به تازگی برندهای جدید همه تلاش خود را در زمینه جاسازی حجم بیشتری از باطری در بدنه لپ تاپ جهت شارژدهی بیشتر انجام می دهند.ضمن اینکه هرچه لپ تاپ قدرت پردازش و گرافیکی بالاتری داشته باشد میزان مصرف باطری لپ تاپ بیشتر خواهد بود.اگر لپ تاپ با شارژدهی بالا می خواهید باید توقعات خود را از قدرت پردازش و گرافیکی و مجموعا سخت افزاری آن کمی متعادل تر کنید.

 


 

کلیک جهت خرید بهترین و محبوب ترین لپ تاپ های موجود در بازار

خرید لپ تاپ و قطعات جانبی ای بی تری


 

 

کدام اندازه صفحه نمایش لپ تاپ

 

16-اندازه بدنه و صفحه نمایش لپ تاپ با توجه به کارایی که از لپ تاپ می خواهید متفاوت خواهد بود.

لپ تاپ های سایز کوچک با وزن کمتر   در  جهت حمل بهتر و عمر باطری بیشتر با توجه به اینکه صفحه نمایش کوچکتر انتخاب می شوند.

همانطور که مستحضر هستید بیشترین میزان مصرف انرژی لپ تاپ در صفحه نمایش آن خلاصه می شود و اندازه صفحه نمایش در مصرف شارژ لپ تاپ بسیار تعیین کننده هست.

لپ تاپ های سایز متوسط جهت کارهای اداری و شرکتی و استفاده روزمره و لپ تاپ های سایز  بزرگ با وزن سنگین  و امکان  حمل و نقل کمتر جهت تماشای فیلم و کارهای گرافیکی و حتی بازی کاربرد بیشتری دارند.

 

نور پس زمینه لپ تاپ

17-نور پس زمینه صفحه کلید لپ تاپ یکی از گزینه هایی است که اگر نباشد اتفاق خاصی پیش نمی آید و از واجبات نیست ولی وجود نور پس زمینه کیبورد در شب هنگام و زمانی که لازم است فضای اتاق تاریک باشد بسیار به کارتان خواهد آمد.

در غیر این صورت باید مدت زمان زیادی به دنبال  تک تک  کلید های لپ تاپ جهت تایپ فقط یک کلمه بگردید.

 

لپ تاپ سیم کارت خور

 

18-قابلیت نصب سیم کارت بر روی لپ تاپ باعث می شود شما بدون هیچ گونه واسطه و در همه مکان ها امکان استفاده از اینترنت داشته باشید.

تعداد لپ تاپ های سیم کارت خور بسیار اندک است و این خصوصیت بسیار خاص است ولی اگر بر روی لپ تاپ این امکان وجود داشته باشد،بسیار خوشایند خواهد بود.

 

بهترین پورت های لپ تاپ

 

19-وجود پورت های ورودی و خروجی کافی بر روی لپ تاپ با توجه به نیاز شما

پورت های مهم از جمله USB  که اکثر تجهیزات جانبی مانند موس، پرینتر ، هارد اکسترنال ، DVD RW اکسترنال و … از آن استفاده  می کنند و  خروجی HDMI جهت پخش تصویر لپ تاپ بر روی نمایشگر بزرگتر و همچنین پورت های ریز و درشت دیگری مانند ورودی و خروجی صدا ، ورودی شبکه ،خروجی VGA و … که هر کدام از آنها کارایی های خاص خود دارد.

ضمنا محل مناسب قرارگیری پورت ها بر روی بدنه لپ تاپ بسیار مهم است.مثلا اگر شما راست دست هستید بهتر است پورت های USB بیشتری در سمت راست شما جهت نصب موس و نصب پرینتر و … وجود داشته باشد.

 

شارژ و کانکتور لپ تاپ

 

20- اندازه و کارکرد شارژر لپ تاپ  و سوکت شارژ  که در بدنه لپ تاپ قرار دادر بسیار مهم است.

در لپ تاپ های جدید که به لپ تاپ های کم مصرف از لحاظ انرژی باطری معروف هستند معمولا شارژر کوچکتر هست و جهت حمل و نقل در کنار لپ تاپ بسیار جمع و جور تر شده است.در رابطه با سوکت شارژ لپ تاپ که بر روی بدنه قرار دارد پیشنهاد ما این است که به صورت کروی باشد تا هنگام اتصال شارژر به سوکت شارژ و تغییر جهت های ناگهانی لپ تاپ قابلیت انعطاف لازم را داشته باشد.

در بعضی مدل های خاص و پرطرفدار مانند سونی وایو  شارژر و سوکت شارژ به زیباترین شکل طراحی شده و حتی هنگام شارژ لپ تاپ یا خالی شدن شارژ آلارم بسیار زیبا با رنگهای متفاوت بر چراغ سوئیچ روشن کردن لپ تاپ نمایان می گردد.

 

 

بهترین لپ تاپ های موجود در بازار ای بی تری

 

 

ادامه بررسی بهترین لپ تاپ ها و مباحث مربوطه در قسمت نظرات با پشتیبانی ۲۴ ساعته … منتظر شما هستیم …!

 

 

 

جهت خرید لپ تاپ و لوازم جانبی با قیمت مناسب و تضمین اصالت کالا کلیک کنید.

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
3.7 3 رای ها
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
12
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx