بررسی خودروی الکتریکی فارادی فیوچر FF91

a126

آی تی بوشهر: جدیدترین خودروی الکتریکی فارادی فیوچر FF91

فارادی فیوچر FF91

فناپذیر بودن و آلایندگی بالای  انرژی های فسیلی انسان ها را وادار به تحقیق و پژوهش جهت جایگزینی انرژی های جدید مانند الکتریکی و انرژی خورشیدی کرده است

 

در رابطه با انرژی خورشیدی با توجه به تجربیات و اطلاعات خوبی که در این زمینه دارم مطالب خوبی در آینده ارائه خواهیم کرد ولی در این مطلب به انرژی الکتریکی و جدیدترین خودروی طراحی شده بر مبنای انرژی الکتریکی خواهیم پرداخت :

خودروهای الکتریکی با توجه به حجم بالای باطری استفاده شده در راستای ذخیره انرژی برق برای مسیرهای طولانی و همچنین قدرتمند نبودن موتورهای برقی نسبت به موتورهای بنزینی و گازی یا گازوئیلی تا کنون مورد استقبال عموم قرار نگرفته است.

[divide style=”dashs” icon=”circle” width=”medium”]

 

[divide style=”dashs” icon=”circle” width=”medium”]

از ظاهر جذاب و بسیار لوکس و طراحی چشم نواز این خودرو که بگذریم باید  توانایی تولید ۱۰۵۰ اسب بخار توان را در کنار رقم باور نکردنی ۱۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تحسین کرد.

[divide style=”dashs” icon=”circle” width=”medium”]

خودروی الکتریکی بانو

شتاب صفر تا صد این خودرو را بسیار خوب توصیف کرده اند که با توجه به اینکه عدد و رقم رویایی در این زمینه منتشر شده و شرایط خاص برای شتاب این خودرو در نظر گرفته اند از جزییات آن پرهیز میکنیم.( شتاب در هوا و نه بر روی جاده با لاستیک عادی )

ضمن اینکه خودروهای الکتریکی هنوز امتحان خود را پس نداده اند و هر عدد و رقمی در رابطه با شتاب این خودروها در شرایط عادی باید ارائه گردد.

نمای جلو خودرو برقی

باطری های این خودروها بسیار حجیم هستند  و در کل فضای زیادی اشغال می کنند.

فارادی فیوچر پیش از این نیز اعلام کرده بود که با کمک و همکاری شرکت ال جی باطری های این خودرو را طراحی و ساخته اند. در همین راستا FF91 بزرگترین باتری موجود بین تمامی خودروهای جهان را در اختیار دارد. باتری ۱۳۰ کیلووات-ساعتی این خودرو به آن قابلیت طی حداکثر ۶۰۸ کیلومتر را با هر بار شارژ می‌دهد.  در صورتی که با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت اقدام به رانندگی با FF91 کنید، در نهایت پس از ۷۷۶ کیلومتر نیاز به شارژ مجدد باتری‌ها خواهید داشت.

این خودرو از چندین مودم و هات‌اسپات وای‌فای در کنار نمایشگر‌های HD‌ مجزا برای هر سرنشین بهره می‌برد. صندلی‌های خودرو نیز برای راحتی بیشتر سرنشینان تا ۶۰ در جه تغییر زاویه می‌دهند.

سیستم خودران برقی

سیستم خودران در خودروهای جدید از نوآوری های ناشناخته برای ما و عموم جامعه هست که پیش نیاز این سیستم ابزارهای خاص در مسیر و جاده و خیابان است.

فارادی فیوچر در جهت تقویت سیستم خودران ، این ماشین  را به ۱۰ دوربین، ۱۳ رادار و ۱۲ سنسور اولتراسونیک  مجهز کرده است.

همچنین در تصویر بالا سنسور 360 درجه  خاص این خودرو را مشاهده می کنید.

چراغ فارادی فیوچر

چراغ های این خودرو همانطور که در تصویر بالا میبینید در نوع خود بی نظیر هست و بدون شک با توجه به الکتریکی بودن سیستم خودرو از چراغها انتظار تبدیل شب تاریک به روز روشن را خواهیم داشت.

فیوچر فارادی اف اف 91

هنوز قضاوت در مورد خودروهای الکتریکی  و قیمت آنها و مقرون به صرفه بودن این خودروها با توجه به اینکه هیچ گونه محلی جهت شارژ برقی این خودروها با ولتاژ و آمپراژ خاصی در ایران وجود ندارد، بسیار زود است.

همچنین کاربرد اصلی خودرو طی مسافت طولانی جهت مسافرت یا کارهای جاده ای است که در صورت اتمام برق در مسیر یا در مقصد باید امکانات خاصی جهت شارژ مجدد تعبیه شده باشد.

در نهایت باید به این موضوع اذعان کرد که بستر مناسبی برای جولان خودروهای الکتریکی در بازار ایران فراهم نشده است.

 

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
5 1 رای
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
3
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx