نقد و بررسی چری تیگو5 جدید2017

tigo5

نقد و بررسی چری تیگو5 جدید2017  در آی تی بوشهر

چری تیگو5 جدید

نقد و بررسی چری تیگو5 جدید مدل 1396 هجری شمسی و 2017 میلادی در ایران (تاریخ عرضه عمومی)

امروز سعی داریم با توجه به آشفته بازار خودرو در ایران و همچنین عدم وجود فضای رقابتی سالم به نقد و بررسی یکی از خودروهای چینی محبوب و نسبتا با کیفیت بپردازیم.

در ابتدا ذکر چند نکته مهم در رابطه با صنعت خودرو در ایران خالی از لطف نیست!!!

چرا می گوییم فضای رقابتی سالم وجود ندارد؟

از دیربار صنعت و بازار خودروی ایران در اختیار دو غول بزرگ خودروسازی ایران خودرو  و سایپا بوده است و دیگر شرکت های خودرو سازی هرگز نتوانستند از زیر سایه بلند و تاریک این دو شرکت بزرگ خارج شوند!

با یک مثال کاملا ملموس فضای رقابتی سالم را شرح می دهیم:

به یاد می آورید که زمانی سیم کارت تلفن همراه قیمتی حدود 1 میلیون تومان داشت و بعد از روی کار آمدن اپراتور دوم و سوم و … در عرضه سیم کارت تلفن همراه با افت شدید قیمت سیم کارت مواجه شدیم به طوری که در حال حاضر با پرداخت مبلغ بسیار اندک یک سیم کارت تحویل بگیرید و چند روز بعد سیم کارت های جایزه و دانشجویی و طرح های فصلی و …. به آدرس منزل شما به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

با توجه به موضوع این مطلب که بررسی یک خودروی خاص می باشد لازم می دانیم نقد و بررسی کلی بازار خودروی ایران را در فرصتی دیگر  به شما عزیزان ارائه کنیم و به قول معروف در ایجا برویم سر اصل مطلب :

خودروی چری تیگو5 طرح جدید که به تازگی رونمایی شده و هنوز عرضه عمومی آن آغاز نشده یکی از شاسی بلندهای چینی موجود در بازار می باشد که با توجه به قمیت و امکانات خوبی که دارد مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است.

چری تیگو5 جدید چری تیگو5 

ظاهر خودرو چشم نواز است و چشم هر بیننده را به خود جذب می کند.در این زمینه هیچ حرف و حدیثی وجود ندارد و این خودرو از لحاظ ظاهری مورد تایید است.

طرح جدید چراغهای این خودرو الهام گرفته از المان های دریا و چشم عقاب هست که زیبا و خاص به نظر می رسد.

طرح جدید و اسپورت  رینگ ها بسیار زیبا و به روز است و همچنین دی لایت ها که به تازگی اضافه شده اند.

نقد-و-بررسی-چری-تیگو5-جدید2017

موارد دیگر را به صورت تصویری بررسی خواهیم کرد:

بررسی چری تیگو5 جدید در آی تی بوشهر

چری تیگو 5 با چهره جدید در دو مدل  اکسلنت Excellent و لاکچری Luxury عرضه شده که از لحاظ فنی تفاوتی با هم ندارند و حتی  تیگو5 جدید با نسخه قدیم خود از لحاظ فنی تفاوتی ندارد و فقط در ظاهر و چند آپشن به روز شده است .از لحاظ موتوری  پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر با حداکثر توان تولیدی 139 اسب بخار و 205 نیوتن متر به همراه گیربکس CVT نصب شده است.

بررسی فنی و موتوری این خودرو به طور کامل در جدول زیر مشاهده می گردد:

تیگو فنی موتوری

  

آپشن های خودروی تیگو5 جدید واقعا قابل قبول و رقابتی هستند البته قضاوت در رابطه به کیفیت هنوز زود است و باید بازخورد خریداران واقعی را بدانیم.

از جمله آپشن های خودروی تیگو5 جدید می توان به ورود بدون کلید و دکمه استارت اشاره کرد همچنین دنده اتوماتیک از امتیازات بارز این خودرو به شمار می رود.

foto tiggo 5 06

فضای داخل خودرو به نسبت رقیبان زیبا و مورد قبول هست و کابین خودرو از امتیازات خاصی بهره می برد.

2o956tunpzuooco008

صفحه کیلومتر با رنگ های خاص و جدید که البته هرگز گول تصاویر تبلیغاتی را نخورید و آن چیزی که در تصاویر می بینید با واقعیت زمین تا آسمان متفاوت است.در تصویر بالا صفحه کیلومتر را به مانند صفحه خودروی پورشه یا bmw مشاهده می فرمایید ولی در واقعیت با  صفحه کیلومتر 206 مدل 90 روبرو خواهید شد.

 

 

day light

 

چراغ جدید دی لایت با 8 لامپ LED ت به چشم می خورد و ظاهر بیرونی این خودرو را شکیل تر  کرده است. دو مدل لاکچری و اکسلنت تفاوت هایی در قسمت مشخصات رفاهی با یکدیگر دارند به طور مثال در مدل اکسلنت کیسه هوای جانبی SRS برای سرنشینان جلو قرار دارد که این مورد در مدل لاکچری نیست. و یا سیستم های پایداری ESP ، ASR ، DTC ، HHC و EBA از جمله تفاوت های مدل اکسلنت و لاکچری است. اما هر دوی این دو مدل به تجهیزاتی همچون سیستم کنترل فشار باد لاستیک های TPMS ، سنسور پارک عقب، سانروف کروز کنترل و صفحه نمایش 8 اینچی مجهز شده اند.چراغ جدید دی لایت با 8 لامپ LED ت به چشم می خورد و ظاهر بیرونی این خودرو را شکیل تر  کرده است. دو مدل لاکچری و اکسلنت تفاوت هایی در قسمت مشخصات رفاهی با یکدیگر دارند به طور مثال در مدل اکسلنت کیسه هوای جانبی SRS برای سرنشینان جلو قرار دارد که این مورد در مدل لاکچری نیست. و یا سیستم های پایداری ESP ، ASR ، DTC ، HHC و EBA از جمله تفاوت های مدل اکسلنت و لاکچری است. اما هر دوی این دو مدل به تجهیزاتی همچون سیستم کنترل فشار باد لاستیک های TPMS ، سنسور پارک عقب، سانروف کروز کنترل و صفحه نمایش 8 اینچی مجهز شده اند.چراغ جدید دی لایت با 8 لامپ LED ت به چشم می خورد و ظاهر بیرونی این خودرو را شکیل تر  کرده است. دو مدل لاکچری و اکسلنت تفاوت هایی در قسمت مشخصات رفاهی با یکدیگر دارند به طور مثال در مدل اکسلنت کیسه هوای جانبی SRS برای سرنشینان جلو قرار دارد که این مورد در مدل لاکچری نیست. و یا سیستم های پایداری ESP ، ASR ، DTC ، HHC و EBA از جمله تفاوت های مدل اکسلنت و لاکچری است. اما هر دوی این دو مدل به تجهیزاتی همچون سیستم کنترل فشار باد لاستیک های TPMS ، سنسور پارک عقب، سانروف کروز کنترل و صفحه نمایش 8 اینچی مجهز شده اند.چراغ جدید دی لایت با 8 لامپ LED ت به چشم می خورد و ظاهر بیرونی این خودرو را شکیل تر  کرده است. دو مدل لاکچری و اکسلنت تفاوت هایی در قسمت مشخصات رفاهی با یکدیگر دارند به طور مثال در مدل اکسلنت کیسه هوای جانبی SRS برای سرنشینان جلو قرار دارد که این مورد در مدل لاکچری نیست. و یا سیستم های پایداری ESP ، ASR ، DTC ، HHC و EBA از جمله تفاوت های مدل اکسلنت و لاکچری است. اما هر دوی این دو مدل به تجهیزاتی همچون سیستم کنترل فشار باد لاستیک های TPMS ، سنسور پارک عقب، سانروف کروز کنترل و صفحه نمایش 8 اینچی مجهز شده اند.

 

tiggo5 new

از دیگر آپشن های خودرو آینه های تاشوی بغل و همچنین گرم کن آینه است.

 

مه شکن پیشرفته تیگو

تصور نمایید در شرایطی هستید که قصد چرخاندن فرمان را داشته، در این وضعیت چراغ های مه شکن به صورت خودکار روشن شده و در جهتی که  قصد پیچیدن دارید، وظیفه پرتاب نور را انجام داده تا به خوبی سطح جاده برای شما روشن شود. این امر باعث آن می شود که پیش از آنکه دماغه ی خودرو در مسیر پیچ قرار بگیرد، مسیر برای راننده کاملا روشن باشد تا بتواند از وضعیت جاده و ایمنی آن آگاه شود.

 

تیگو5 همراهی راننده

از جمله آپشن هایی که در تبلیغات خودروهای جدید مشاهده می کنید چراغ همراهی راننده جهت محیط پیرامون  هست که به اعتقاد نگارنده مطلب چیزی جز فریب دادن عموم جامعه نیست زیرا این آپشن در قدیمی ترین خودروها هم وجود دارد (206 مدل 90 و حتی قبل تر) ولی به دلیل اینکه آپشن ضروری نیست و کمتر به آن توجه شده ،در تبلیغات جدید خودروهای روز از آن سوء استفاده می شود.

 

تیگو5 سنسور پیشرفته

از امکانات جالب توجه این خودرو  رادارهای هشت گانه ی جلو و عقب  می باشد که تمامی فضای اطراف را می توانند اسکن نمایند.

همچنین امکانات رفاهی و آپشن های کامل خودروی چری تیگو5 جدید(اکسلنت و لاکچری )  در جدول زیر به طور کامل قابل مشاهده می باشد:

tiggo5 new options

در نهایت با توجه به عرضه این خودرو در روزهای آینده و بازخورد خریداران واقعی به شناخت عمیق تری از این خودروی جدید خواهیم رسید.

قیمت این خودرو حدود 100 میلیون تومان برآورد می شود که با توجه به امکانات و کیفیت آن و به نسبت قیمت خودروهای هم رده  قابل قبول است.

خبر بسیار جدید و جالب اینکه پیش فروش این خودرو از اول همین ماه آغاز شده است که جدول فروش آن خدمت شما ارائه می گردد:

wo5nzm9nwliyn219ku9r

qd3crfw2k0g5qyvsj5o

tuw4mnljgkbmdg9t7r

 

امید است این نقد و بررسی مورد توجه و پسند شما واقع شده باشد.با نظرات و پیشنهادات یا انتقادات خود سایت را به چالش بکشید.باتشکر

 

 

 

IMAN وب‌سایت
متفاوت با دیگران...علاقه مند به تولید محتوا و کارهای خلاقانه ... به دنبال حفظ کیفیت به قیمت فدا کردن کمیت ... ایجاد فضای امن و مهیج برای کاربران فضای وب بدون انگیزه منفعت طلبانه
5 1 رای
ثبت امتیاز ویژه
اشتراک در
اطلاع از
guest

43 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
43
0
خانم/آقا نظر شما چیه؟ دوس داریم بدونیمx