آموزش سامانه مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص

 

سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص

راهنمای کاربری سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص از مجموعهزیرسامانه های پنجره واحد تجارت فرامرزی

این سامانه بر اساس مطالعات انجام شده و همچنین توصیهسازمان جهانی گمرک به منظور کاهش هزینه ، افزایش مسیر سبز در فرایند ترخیص و جلوگیریاز رسوب کالا در مبادی ورودی کشور جهت انجام امور گمرکی و همچنین پاسخگویی به استعلامنیروهای انتظامی و جلوگیری از قاچاق بی مورد کالا تعبیه شده است.

سامانه مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص شامل مراحل گوناگون است که به ترتیب راه اندازی فایل آموزش این سامانه جهت دانلود در همین مطلب قرار خواهد گرفت:

ابتدا نسبت به ثبت اطلاعات حامل جهت ورود به محوطه گمرکی اقدام می کنیم که فایل آموزش کامل ثبت حامل خدمت شما ارائه می گردد:

قسمتی از آموزش : ابتدا برای انجام مراحل ثبت حامل ابتدا به آدرس www.epl.irica.ir مراجعه نمایید.کاربرانی که از صاحب کالای خود در سامانه www.epl.irica.ir وکالت کارمندی داشته باشند ویااظهار کننده سریال مورد نظر باشند جهت ثبت حامل از مسیر زیر اقدام نمایند :پس از ورود به سامانه www.epl.irica.ir از منوی کاربری گزینه ورود اطلاعات کامیون ها را انتخابنمایید.

[button color="custom" link="http://www.ib3.ir/wp-content/uploads/2017/01/www.ib3.ir-sabte-hamel.pdf" size="big" align="center" textcolor="#000000" texthcolor="#ffffff" bgcolor="#81d742" hoverbg="#37a90a" bordercolor="#000000" hoverborder="#ffffff" radius="5"]دانلود آموزش ثبت حامل در EPL[/button]

[divide icon="circle"]

[button color="custom" link="https://telegram.me/joinchat/BRXzjECwnR138JM6Ksrhxw" size="big" align="center" textcolor="#000000" texthcolor="#ffffff" bgcolor="#81d742" hoverbg="#ffffff" bordercolor="#000000" hoverborder="#ffffff" radius="5"] جهت ورود به گروه تلگرام پشتیبانی کلیک کنید[/button]

[divide icon="square" width="medium" color="#dd0000"][divide icon="square" width="medium" color="#dd0000"]

با توجه به بروزرسانی های صورت گرفته در این سامانه نکات مهم و همچنین فیلم آموزشی کارتابل انبارداری در دسترس شما قرار می گیرد:

 

 

هنگام ثبت پته با پیغام #خطای_90001: مجموع وزن های وارد شده با وزن کل پته برابر نیست.وزن قلم کالاها را با توجه به وزن خالص پته تفکیک کنید " مواجه شدم. راه حل چیست؟

" وزن قلم کالا ها قابل ویرایش هستند. مجموع وزن قلم کالا ها را به وزن خالص پته برسانید.در صورت وجود اختلاف زیاد در وزن ها مورد را از گمرک پیگیری نمایید.

[divide icon="circle"]

رمز ورود به سامانه را فراموش کرده ام.آیا امکان بازیابی رمز عبور وجود دارد؟؟

له ،  پس از ورود به آدرس سامانه،در صفحه لاگین بر روی" بازیابی رمز ورود" کلیک کنید.پس از وارد کردن شناسه انبار و تلفن همراه مسئول انبار و کلیک برروی "دریافت کلمه عبور جدید" رمز جدید به خط مسئول انبار پیامک می شود.

[divide icon="circle"]

هنگام تعیین_مقصد و دادن وکالت به شناسه انبار با خطای"شما پته های زیر را به مقصدهای ذکرشده اعلام کرده اید. ولی هنوز این پته ها در مقصدهایشان اعلام_وصول نشده اند. لطفا دراسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این پته ها اقدام نمایید، درغیر این صورت استعلام پلیس از پته های خروجی شما با مشکل مواجه خواهد شد" رو به رو شدم.برای رفع خطا چه کنم؟

پته های خروجی قبلی صاحب کالا  که در لیست مشخص شده اند هنوز در انبار های مقصدی که نمایش داده شده است ثبت نشده است و برای رفع خطا لازم است ورود پته ها در انبار های مقصدهایشان ثبت شوند.

[divide icon="circle"]

هنگام تعیین_ مقصد و دادن وکالت به شناسه انبار با خطای" این انبار به علت تعیین_وضعیت نکردن پته های گذشته ی خود درمدت تعیین شده امکان انتخاب شدن به عنوان مقصد را ندارد" مواجه شدم.برای رفع مشکل باید چه کاری انجام شود؟

انبار 6 روز از تاریخ خروج بار از گمرک فرصت دارد نسبت به تعیین_وضعیت پته های موجود در کارتابل انبارداری اقدام کند.برای تعیین وضعیت پته ها دو راه وجود دارد: -در صورتی که بار به انبار رسیده باشد باید با ورود به منوی" ورود پته" پته را ثبت و اعلام وصول نمایید.-در صورتی که ترخیصکار بدون هماهنگی با شما انبار را به عنوان مقصد معرفی کرده و یا بار ظرف مدت 6 روز به انبار شما نرسید باید با ورود به منوی"اعلام عدم_پذیرش پته ی گمرکی" و وارد کردن شماره پته مورد نظر آن عدم پذیرش آن را اعلام کنید.

[divide icon="circle"]

 هنگام تعیین مقصد و دادن وکالت به شناسه انبار با خطای" اجازه تعیین این مقصد برای اظهارنامه توسط مدیر انبار داده نشده است . لطفا برای اخذ مجوز با انبار مربوطه تماس بگیرید" منظور ازاین پیغام چیست؟

این پیغام بدین معناست که انبارمورد نظر شما برای انبار خود اعمال محدودیت کرده و فقط پته های مربوط به شماره سریالی و یا صاحب کالای خاصی را پذیرش می کند به همین علت برای رفع این خطا طبق پیغام سیستم باید با انبار تماس بگیرید.

[divide icon="circle"]

ورود پته ها را در سامانه انجام داده ام آیا نیاز به انجام کار دیگری در سامانه وجود دارد؟

"بله.پس از ثبت پته ها،مقدار بار هر پته به موجودی انبار شما اضافه می گردد.هنگام خروج بار از انبار باید از طریق منوی"ثبت خروج بار از انبار" خروجی انبار را ثبت کرده تا از موجودی انبار کسر شود و بیجک خروجی صادر شود."

[divide icon="circle"]

 ثبت خروج کالا به چه علت باید انجام شود؟؟

با ثبت خروج کالا از انبار، برای خریدار بیجک خروجی صادر می گردد که شماره پته ی درج شده بر روی آن توسط نیروی انتظامی قابل استعلام است

[divide icon="circle"]

خروج بار از انبار ما به صورت خرد و جزئی می باشد و ثبت آن ها به صورت تک به تک کار سخت و زمانگیری است آیا راهی برای حل مشکل وجود دارد؟

"بله.در این حالت می توانید خروجی از انبار را به صورت کلی ثبت نمایید. اگر خریدار نیاز به بیجک خروجی ندارد می توانید هنگام ثبت خروجی شماره پلاک دلخواه را وارد نمایید تا خروج از انبار ثبت و ازموجودی انبار کسر گردد.

[divide icon="circle"]

هنگام ٍثبت_خروج کالا از انبار، بعد از وارد کردن شماره ملی صاحب کالا و کد تعرفه مورد نظر با پیغام" این شماره ملی، کالایی با این شماره ندارد" مواجه می شوم.علت چیست؟؟

"علت یکی از موارد زیر می باشد: -کد ملی صاحب کالا را اشتباه وارد می کنید.- کد تعرفه را اشتباه وارد می کنید.- هنوز ورود این تعرفه از صاحب کالای مورد نظر در انبار ثبت نشده است."

برای رفع خطا گزارش #موجودی_صاحب کالا را بررسی نمایید.

[divide icon="circle"]

هنگام ایجاد پته خروجی در ثبت_خروج از انبار با پیغام" خطای10002: این صاحب کالا به تعداد درخواستی از کالا **** در انبار شما ندارد." مواجه می شوم.این پیغام به چه معناست؟

مشاهده این پیغام هنگام ایجاد پته خروجی بدین معناست که تعداد وارد شده برای خروج در فیلد"تعداد خروجی" بیشتر از تعداد موجودی_صاحب کالا در انبار است."

[divide icon="circle"]

هنگام ثبت نام پیغام" خطای4012: به استناد اطلاعات دریافتی از سازمان ثبت احوال فرد مورد نظر احراز هویت نشد" دریافت می کنم.چرا؟

"اطلاعات هویتی اشخاص را دقیقا مطابق با اطلاعات ثبت شده بر روی کارت ملی وارد نمایید."

[divide icon="circle"]

بار به انبار رسیده اما پته ای در کارتابل انبارداری قرار ندارد تا اعلام_وصول آن را انجام دهم،علت چیست؟ چگونه پته ها را اعلام وصول نمایم تا برای شناسه انبار مشکلی ایجاد نشود؟

"در صورتی که باری به انبار رسیده اما پته ی آن در کارتابل_انبارداری قرار ندارد به این معناست که یا در سامانه ی گمرک برای پته مقصدی تعیین نشده و یا مقصد آن انبار دیگه ای تعیین شده است که در هر دو حالت شما نمی توانید پته ای که در کارتابلتان قرار ندارد را "اعلام وصول" و یا "عدم پذیرش" نمایید بنابراین برای شناسه انبار مشکلی ایجاد نمی شود زیرا پته برای تعیین وضعیت در کارتابل وجود ندارد.."

[divide icon="circle"]

تفاوت منوهای "ثبت خروج از انبار" و " ثبت خروج برای بارهای داخل شهر" چیست ؟!

"ثبت خروج برای بار های داخل_شهر برای مواردی است که بار خارج شده از گلوگاه عبور نمی کند و در نتیجه پته هم استعلام نمی شود، در این نوع خروج ، پرینت پته صادر نمی شود و پته نیز قابل استعلام نمی باشد.⛔️بنابراین در صورت عبور این بار از گلوگاه ها قاچاق محسوب می شود.

ولی پته های صادر شده از منوی " ثبت خرو ج از انبار " قابل استعلام بوده و هم چنین برای این پته ها پرینت صادر می شود.

[divide icon="circle"]

آیا امکان ثبت نام چند انبار با یک شناسه می باشد؟!

"بله ، امکان ثبت چند انبار با یک شناسه مشترک ( شناسه ملی شرکت، شناسه صنفی ، کدملی ) و هم چنین مدیرعامل مشترک می باشد. لازم به ذکر است که مسئول انبارها باید متفاوت باشد."

[divide icon="circle"]

[divide icon="square" width="medium" color="#dd0000"][divide icon="square" width="medium" color="#dd0000"]

[divide icon="circle"]

فیلم آموزش کامل کار سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص  در دسترس شما قرار می گیرد:

 

 


  • 22
  • 1395/11/10
  • 16854
  • 85 نظر

تبلیغات متنی